نسخه چاپی

قیمت خانه طی برنامه 100 روزه كاهش نمی‌یابد

یك عضو سازمان نظام مهندسی كشور با اشاره به برنامه 100 روزه اقتصادی دولت گفت: با یك برنامه و مدت زمان معین به برنامه‌ریزی كاهشی قیمت آن هم در بخش مسكن نمی‌رسیم و ابتدا باید به جای مهار تورم موجود در اقتصاد، اشتغال تامین شود كه مسكن نیز تحت تاثیر این امر قرار می‌گیرد.

به گزارش نما ، بهرام غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دو معظل تورم و رکود آثار جانبی دارد که باید این دو در کنار یکدیگر مهار شوند.

وی افزود: بر طرف شدن مشکل اشتغال می‌تواند به بهبود تورم کمک کند؛ به گونه‌ای که اگر کسی شغل داشته باشد با صرفه‌جویی، شرایط را تحمل می‌کند اما در صورت نداشتن شغل مشکل دو چندان می شود.

به گفته این عضو سازمان نظام مهندسی کشور باید اشتغال بیش از تورم در صدر برنامه‌های اقتصادی دولت قرار گیرد و در یک فرصت 100 روزه امکان برطرف شدن کامل آن نیست.

وی با اشاره به فرصت 100 روزه اقتصادی دولت گفت: با یک برنامه و مدت زمان معین به برنامه‌ریزی کاهشی قیمت آن هم در بخش مسکن نمی‌رسیم و این برنامه‌ریزی به رونق در ساخت و ساز و کاهش تورم نیاز دارد.

غفاری اظهار کرد: تورم با در نظر گرفتن دو بعد برنده و بازنده در اقتصاد، نیمی از مردم کشور را دچار خود می‌کند که در صورت بهبود آثار تورم حداقل وضعیت 50 درصد از مردم بهبود می‌یابد.

این کارشناس با اشاره به اینکه لازمه اشتغال رونق است، گفت: نمی‌توان اشتغالی بدون رونق کسب و کار ایجاد کرد که این امر در بخش مسکن بیش از دیگر بخش‌ها مشهود است.

به گفته این عضو سازمان نظام مندسی کشور، ایجاد اشتغال در مسکن با توجه به تعداد زیاد نهاده‌های این بخش از سوی تحریک تقاضا امکانپذیر است.

۱۳۹۲/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...