نسخه چاپی

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي:

آمریكا خود عامل جنایت شیمیایی در سوریه است

عکس خبري -آمريكا خود عامل جنايت شيميايي در سوريه است

محسنی ثانی حمله احتمالی آمریكا به سوریه را فضاسازی برای كنترل منطقه خواند واظهار داشت: حمله احتمالی آمریكا به سوریه یك فضا سازی برای منحرف ساختن اذهان عمومی جهان است كه بر مبنای یك طرح تنظیم شده از سوی سناتورهای آمریكایی مطرح شده است.

محمد رضا محسني ثاني عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي حمله احتمالی آمریکا به سوریه را فضاسازي براي كنترل منطقه خواند واظهار داشت: حمله احتمالی آمریکا به سوریه يك فضا سازي براي منحرف ساختن اذهان عمومي جهان است كه بر مبناي يك طرح تنظيم شده از سوي سناتورهاي آمريكايي مطرح شده است. از يك طرف مجلس آمريكا و سناتورهاي آمريكايي چماق تهديد را برداشته اند و از طرف ديگر دولت اوباما و مقامات آمريكايي برطبل حمله نظامي مي كوبند تا اوضاع منطقه را تحت كنترل داشته باشند .
ثاني در گفتگو با نما خاطر نشان كرد: اين امر يك فضاسازي براي مشوش كردن اذهان عمومي است و بنده فكر نمي كنم به صورت جدي انجام پذيرد. آنچه آمريكاييها تا كنون در عراق و افغانستان و لبنان انجام داده اند منجر به شكستهاي جدي شده است . هم اكنون هم به خاطر جبران شكستها ي خود دست به اين تحركات مي زنند.
وي تاكيد كرد : البته لابي صهيونيزم قوي است . آنها براي حفظ منافع خودشان و براي آنكه چند صباحي بيشتر بمانند ، به قيمت نابودي هم پيمانان خودشان هم كه شده ، اين مسائل را بر منطقه تحميل مي كنند. به نظر نمي آيد عقلاي آمريكايي چنين نسخه اي را تجويز كنند كه به انجام برسد.
محسني با اشاره به ادعاي آمريكا مبني بر استفاده ارتش سوري از سلاحهاي شيميايي ياد آور شد : با نگاهي گذارا به سوابق جنايتهاي جنگي كه در خاور دور و چه در خاور ميانه اتفاق افتاده است در مي يابيم آمريكا و هم پيمانانش عوامل اصلي اين جنگ افروزي ها درجهان هستند، اسناد و مداركي دال براين مدعا وجود دارد. آنچه كه در هيروشيما و ناكازاكي اتفاق افتاد و آنچه كه در حلبچه و هشت سال جنگ نابرابر ايران و عراق ديده شد و آنچه كه امروز در سوريه در حال وقوع است،خود گواه اين مسئله است .
وي افزود: توليد و توزيع و تحريك استفاده از سلاحهاي شيميايي با آمريكا وهم پيمانان اروپايي اش بوده است . يعني اين فن آوري سلاحهاي شيميايي صرفا در اختيار اين كشورها قرار دارد و طبيعي است كه اينها خود تحريك و توزيع مي كنند و توسط ايادي خود مردم بي گناه و بي پناه را مورد هدف قرار مي دهند. سوابق اين جنايات در تاريخ ثبت شده است و همه به آن اذعان دارند.
نماينده مردم سبزوار در مجلس نهم تصريح كرد: عوامل اتفاقاتي كه در سوريه رخ مي دهد، يقينا قدرتهاي كذايي غرب و آمريكا هستند . آنها به دنبال اين هستند كه بتوانند وضعيت منطقه را تحت شعاع قرار دهند وآنچه را در راستاي حركت بيداري اسلامي پيش مي رود را منحرف كنند . از اين رو توسط ايادي خود دست به اين جنايت مي زنند ، نبش قبر مي كنند ، سينه مي شكافند و ....تا خوش خدمتي خود را به اربابانشان نشان دهند .
محسني خاطر نشان كرد :آمريكاييها خود از عامل اين جنايات فجيع هستند اما با فرافكني و فرار روبه جلو ، ارتش سوريه متهم مي كنند . اين يك فراكني و حركتي روبه جلو براي كساني در اين جنايات نقش اساسي داشته اند .

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...