نسخه چاپی

وزیر خارجه آمریكا: ایران خود قربانی سلاح های شیمیایی بوده است

عدم واكنش آمریكا به این اقدام حتی به فراتر از مرزهای سوریه می‌كشد. به ایران مربوط می‌شود كه خود قربانی حمله‌های سلاح‌های شیمیایی بوده و حالا در نبود اقدام عملی، برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای جسور خواهد شد.

به گزارش نما، جان کری وزیر خارجه آمریکا در توجیه درستی ادعای آمریکا درباره کاربرد سلاح های شیمیایی از سوی دولت سوریه گفت که اگر آمریکا اقدامی در مقابل این اقدام حکومت سوریه انجام دهد، این پیام نادرستی به جامعه جهانی منتقل خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز ، کری که همزمان با انتشار گزارش 4 صفحه ای جدید آمریکا درباره مستندات دست داشتن حکومت سوریه در حملات شیمیایی هفته گذشته به حومه دمشق، با متهم کردن دولت سوریه به انجام حملات شیمیایی علیه مخالفان ، افزود:عدم واکنش آمریکا به این اقدام حتی به فراتر از مرزهای سوریه می‌کشد. به ایران مربوط می‌شود که خود قربانی حمله‌های سلاح‌های شیمیایی بوده و حالا در نبود اقدام عملی، برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای جسور خواهد شد. به حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی مربوط است که به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بیاندیشند.
کری در ادامه افزود، جامعه اطلاعاتی آمریکا بارها اطلاعات در مورد حمله شیمیایی اخیر سوریه را بررسی کرده است و با توجه به تجربه عراق درباره آن حساسیت زیادی به خرج داده است و برای همین هم بخشی از اطلاعات در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین دولت سوریه را متهم کرد که بزرگ ترین برنامه سلا‌ح‌های شیمیایی در کل خاورمیانه را دارد.
کری در ادامه از حمله محدود نظامی آمریکا به سوریه سخن گفت و افزود که این حمله مشابه حمله به افغانستان و عراق و یا حتی لیبی نخواهد بود.

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...