نسخه چاپی

۳۲ سال تدریس دانشگاهی به دردم نخورد

رئیس كل سابق بانك مركزی با بیان این‌كه در زمان ریاست بانك مركزی ۳۲ سال تدریس دانشگاهی به دردم نخورد، گفت: تنها چیزی كه طی این مدت به من كمك كرد تجربه سیستم بانكی و هماهنگی همكاران بانك‌ها و بانك مركزی بود.

به گزارش نمابه نقل از تسنیم، محمود بهمنی در حاشیه مراسم تودیع خود و معارفه رئیس کل بانک مرکزی در توضیح عملکردش در این بانک، اظهار داشت: با این امکانات نمی‌توان بیش از آنچه انجام شد توقع داشت. بنده طی این مدت 46 سال سابقه بانکی را به کار گرفتم.

وی با بیان اینکه در زمان ریاست بانک مرکزی 32 سال تدریس دانشگاهی به دردم نخورد، تصریح کرد: تنها چیزی که طی این مدت به من کمک کرد تجربه سیستم بانکی و هماهنگی همکاران بانک‌ها و بانک مرکزی بود وگرنه این موفقیت‌ها را نمی توانستیم کسب کنیم.

رئیس کل سابق بانک مرکزی در پاسخ به این که وزیر سابق اقتصاد نمره ایثار را به بانک مرکزی و سیستم بانکی داد شما چه نمره‌ای می دهید؟ گفت: خودم نمی‌توانم به خودم نمره بدهم اما تمام آنچه به ذهنم رسید انجام دادم.

بهمنی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در شرایط تحریم کار را پیش بردیم، افزود: اگر می‌خواستم در مورد کارهایی که انجام شده صحبت کنم باید فقط سه ساعت به مسائلی به کارهایی که برای عبور از تحریم انجام دادیم می پرداختم که کاملاً محرمانه بود.

وی در همین ارتباط اضافه کرد:‌ اگر می خواستم در پاسخ به نمایندگان مجلس و افرادی که سوال می‌کنند این مسائل را بازگو کنم به ضرر کشور و نظام بود چرا که این مسائل باید محرمانه باشد و ادامه یابد تا بتوانیم تحریم را پشت سر گذاریم.

رئیس کل سابق بانک مرکزی در پاسخ به اینکه آیا در صورت درخواست در بانک مرکزی فعالیت خواهید کرد؟ گفت:‌ هر کاری که از من بخواهند و در جهت پیشبرد اهداف کشور باشد کوتاهی نخواهم کرد چرا که ما متعلق به نظام ، کشور و دولت هستیم.

بهمنی در ادامه در پاسخ به این سوال که چگونه از اتهامات وارده در بانک مرکزی مبنی بر تامین منابع یارانه نقدی و جبران کمبود منابع دولت دفاع می‌کنید؟ گفت: بانک مرکزی کار خلافی نکرده و در مقابل بسیاری از مسائل ایستاده است.

وی به مصوبه 57 هزار میلیارد تومانی مجلس در مورد اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال 89 اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه در ابتدای قانون قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا نکرده بود منابعی برای پرداخت یارانه وجود نداشت بنابراین بانک مرکزی به دولت مبلغی را قرض داد که به عنوان بدهی دولت به حساب می‌آید اما هیچ گاه برای هیچ امری برداشت غیر قانونی از بانک مرکزی صورت نگرفته است.

رئیس کل سابق بانک مرکزی درباره دستورالعمل اجرایی نظارت بر فعالیت صرافی‌ها که توسط شورای پول و اعتبار تصویب شده است، گفت: سرمایه لازم برای ایجاد صرافی‌ها براساس این دستورالعمل افزایش یافت اما این تصمیم فردی نبوده و با موافقت کلیه اعضای شورای پول و اعتبار صورت گرفته است اما از طریق معاون نظارتی بانک مرکزی درخواست کردیم که این مصوبه اصلاح شود که باید چنین اتفاقی بیفتد.

۱۳۹۲/۶/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...