نسخه چاپی

برادر احمدی نژاد:تاسیس دانشگاه برادرم به مصلحت نیست

داوود احمدی نژاد گفت:محمود احمدی نژاد می خواهد با تاسیس دانشگاه ایرانیان پایگاهی برای خود و اطرافیانش ایجاد كندكه مصلحت و اقتدار نظام به وی اجازه چنین كاری نمی دهد.

داوود احمدي نژاد برادر رئيس جمهور سابق در گفتگو با آريا با اشاره به تاسيس دانشگاه ايرانيان توسط برادرش محمود احمدي نژاد گفت: مجوزي براي تاسيس اين دانشگاه صادر نخواهد شد .

وي در پاسخ به اين سوال که چرا با تاسيس اين دانشگاه مخالفت مي شود و مجوز براي تاسيس آن داده نمي شود اظهار داشت:احمدي نژاد و اطرافيانش مي خواهند براي خود پايگاهي داشته باشند که به مصلحت نظام نيست.

برادر رئيس جمهور افزود: اگر به اين اقدام احمدي نژاد مجوز داده نمي شود يعني به مصلحت نظام نيست و قطعا در راستاي اهداف و تحليل همان آقايان (اسفنديار رحيم مشايي) ايجاد خواهد شد .

وي با عنوان اينکه احمدي نژاد مي خواهد مکتب ايراني را ترويج کند بيان کرد: آن زمان احمدي نژاد مقدمات اين کار را چيده است که اختيار در دستش بود اما الان مجوز به وي براي اين کار نمي دهند،چرا که وي الان اختياري ندارد .

گفتني است داوود احمدي نژاد در دوران رياست جمهوري برادرش محمود احمدي نژاد به پست رياست بازرسي نهاد رياست جمهوري منصوب شد. وي در مرداد 1387 از مقام خود کناره‌گيري کرد. علت برکناري وي توسط برخي رسانه‌ها اختلاف با محمود احمدي نژاد بر سر انتصاب علي کردان به پست وزارت کشور و نيز تأثيرپذيري زياد از مشايي و مشارکت دادن دار و دستهٔ وي در کارها بود که توسط رسانه‌هاي دولتي استعفا به درخواست خود او اعلام گرديد. داوود احمدي نژاد بعدها اختلافات با برادر کوچکتر (محمود احمدي نژاد) پيرامون انتصاب علي کردان به پست وزارت کشور را تأييد کرد و برخي رسانه‌ها وي را عامل انتشار اعلاميه هفت صفحه‌اي در مجلس در روز رأي‌گيري دانست.

اندکي پس از استيضاح و برکناري علي کردان به جرم جعل مدارک دانشگاهي، داوود احمدي نژاد از سوي رييس ستاد کل نيروهاي مسلح بعنوان دبير جديد کميته دائمي پدافند غيرعامل منصوب شد.
وي توسط داوود دانش جعفري وزير اقتصاد مستعفي احمدي‌نژاد، متهم به منصوب کردن افراد نالايق در بازرسي رياست جمهوري گرديد.

وي که در آخرين روز ثبت نام انتخابات رياست‌جمهوري ايران (1392) با اعلام حضور مستقل در انتخابات و با شعار «خدمت» شرکت کرد اما در 29 ارديبهشت به نفع سعيد جليلي از شرکت در انتخابات انصراف داد و در زمان تبليغات نامزدها در 5 خرداد نيز اعلام کرد: جليلي و ولايتي به ولايت نزديک‌ترند، اما از ولايتي که پخته تر است حمايت مي کند و درصورت معرفي نامزدي خاص از سوي ائتلاف و جامعتين از وي حمايت مي کند.

داوود احمدي نژاد در روزهاي پاياني پيش از انتخابات با اشاره به اين مسئله که جليلي، احمدي نژاد دوم است از حاميانش خواست به وي رأي ندهند.

۱۳۹۲/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...