نسخه چاپی

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ساري:

دولت یازدهم وعده‌های انتخاباتی خود را عملی كند

عکس خبري -دولت يازدهم وعده‌هاي انتخاباتي خود را عملي کند

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به اینكه مردم خطه مازندران پیشتاز حكومت شیعی و علوی هستند، از دولت یازدهم خواست تا نسبت به تحقق وعده‌های انتخاباتی خود اقدام كند.

به گزارش نما، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر دیروز در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه شمالی افزود: مردم خونگرم مازندران از لحاظ عاطفه کم‌نظیر هستند و به صمیمیت در بین ملت ایران مشهور بوده و بنده علاقه مند به دیدار با مردم این خطه هستم.

وی با بیان اینکه خطه سوادکوه از بیکاری مضاعف رنج می‌برد و معادن وسیع این منطقه که در گذشته فعال بوده اکنون راکد مانده گفت: این مساله سبب شده است تا خانواده‌ها از بیکاری و محرومیت مضاعف رنج ببرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید مسئولان منطقه مازندران نسبت به احیای صنایع احساس وظیفه کنند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مازندران دارای منابع بسیار غنی و بکری برای اشتغالزایی و توسعه صنعتی است افزود:‌نباید اتکای کشور صرفا به نفت باشد. چرا که به واسطه تحریم نمی‌توانیم نفت را به راحتی بفروشیم و برای کشور هزینه کنیم.

وی با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی در استان مازندران افزود: با تقویت صنایع در مازندران می‌توانیم بیکاری را از منطقه دور کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت منابع در مازندران می‌تواند نیاز سه استان کشور را رفع کند افزود: دولت باید تحقق شعارهای انتخاباتی نسبت به رفع محرومیت در این استان اقدام کند.

هاشمی با بیان اینکه مردم مازندران در گذشته تاریخ اسلامی ما پیشتاز استقبال از حکومت اسلامی بودند افزود: نخستین حکومت شیعی در مازندران شکل گرفت و نخستین حکومت طبرستان با شیعه در این استان محقق شد.

نخستین حکومت شیعی در مازندران شکل گرفت

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خصوصیات اخلاقی و مبارزاتی آیت‌الله صالحی مازندرانی گفت: بنده با آیت‌الله صالحی مازندرانی از سال 1313 آشنا هستم و از نقش مبارزاتی این عالم وراسته در دوران قبل و بعد از انقلاب آگاهی دارم.

وی با بیان اینکه آیت‌الله صالحی مازندرانی مبارازت انقلابی خود را با امام خمینی در سال 52 و 53 به اوج رساندند تصریح کرد: سخت‌ترین دوران مبارزاتی در این سالها بوده که کمیته مشترک ضد خرابکاری منافقان تشکیل و اقدام به کشتار و شکنجه روحانیون مبارز در دوران انقلاب کرده بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مطهری و بهشتی از شهدایی بودند که در جریان این توطئه‌های منافقانی شکنجه‌های زیادی دیدند، گفت: شهید رجایی بدترین شکنجه‌ها را در بین مجاهدان دیده است و آیت‌الله صالحی مازندرانی نیز در سالهای مبارزاتی انقلاب همواره از ساواک و از زندانهای منافقان شکنجه‌های بسیاری دیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت‌الله صالحی مازندرانی بعد از پیروزی انقلاب به فرمان امام برای احصاء نیازهای مردم به شهرستان‌های کشور عزیمت کرده بود افزود: به واسطه روح بلند و حالات معنوی این مجاهد نستوه دعوت ستاد برگزاری مراسم را پذیرفته و به سوادکوه آمدم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه به واسطه بداخلاقی‌هایی که اواخر سال گذشته در کشور احساس می‌شد، صدماتی به انقلاب وارد شد گفت: به روحانیت بی توجهی شد ولی ملت ایران با حضور حماسی خود در بین شخصیت‌های حاضر در انتخابات ترجیح دادند به یک روحانی رای دهند که این نشان می‌دهد هنوز مردم به روحانیت دل بسته‌اند و رفع مشکلات کشور را از یک روحانی خواستار شدند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط خاص بین‌المللی در کشورهایی منطقه خصوصا ایران گفت: جمهوری اسلامی اکنون در شرایط تحریم قرار دارد بنابراین باید با حفظ منابع موجود نسبت به رفع مشکلات و نیازمندی‌ها در کشور اقدام کنیم.

وی با اشاره به جنگ افروزی‌های آمریکا و کشورهای غربی در سوریه افزود: خدا به داد مردم سوریه برسد چرا که ممکن است از سوی غربی‌ها مورد آماج موشک‌ها قرار گیرند.

شرایط منطقه در عراق، یمن و بحرین نیز بهتر از سوریه نیست

هاشمی با بیان اینکه مردم سوریه در چند سال اخیر آسیب‌های زیادی از جنگ دیدند افزود: شرایط منطقه در عراق، یمن و بحرین نیز بهتر از سوریه نیست.

وی بیان کرد: امیدواریم دولت تدبیر و امید بتواند وعده‌های عملی خود در انتخابات را اجرایی کند و مشکلات خارجی را رفع و راه را باز کند تا جلوی بیکاری در کشور گرفته شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه خدمت به ملت ایران عنوان یک وظیفه برای دولتمردان قلمداد شود افزود: باید دولت با رونق کسب و کار و ایجاد صنایع در استانها نسبت به رفع معضل بیکاری اقدام کند.

وی افزود: اگر دولت به وعده‌های انتخاباتی خود جامع عمل نپوشاند نمی‌تواند پیش خدای بزرگ پاسخگو باشد بنابراین ما مجبوریم به حکم الهی به مردم خدمت کنیم.

۱۳۹۲/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...