نسخه چاپی

دوران وزارت ارشاد خاتمی را به یاد آورید

عکس خبري -دوران وزارت ارشاد خاتمي را به ياد آوريد

چهارساله دوم ریاست جمهوری خاتمی بدترین دوران برای سینمای كشور بود و رخ دادن آن امری بعید است و بدنه سینما از آن جلوگیری می كند.

به گزارش نما به نقل از جهان؛ حسین فرحبخش کارگردان و تهیه کننده سینما در گفت و گو با آوینی فیلم انتصاب های جدید وزارت ارشاد را بررسی کرد و افزود: جنتی وزیر ارشاد دولت یازدهم با توجه به شناخت قبلی که از ایشان دارم شخصی اعتدال را دنبال می کنند و در جلساتی که با جنتی داشته ایم این موضوع دیده شده است و امیدواریم خدایی نکرده رانت خواران سی ساله سینما نتوانند تاثیری در روند مدیریت وزیر ارشاد گذاشته و در کل بنده انتخاب ایشان و مدیریت ایشان را مثبت ارزیابی می کنم.



فرحبخش در ادامه رئیس سازمان را نیز مورد بررسی قرار داد و گفت: از ایوبی شناخت درستی ندارم و اطلاعات بنده در حد بیوگرافی ایشان است ولی در گفت و گو با دوستان به این نتیجه رسیده ایم که ایشان نیز فردی معتدل و باسواد و فرهنگی هستند و طبق شنیده ها ایشان به دنبال یک صدایی هستند و گوشی برای شنیدن دارند و انتخاب ایشان را به فال نیک می گیریم.



کارگردان و تهیه کننده سینما در ادامه گفت: البته باید منتظر بود وانتخاب های بعدی این وزارتخانه را دید، انتصاب های بعدی وزارت ارشاد در آینده بسیار مهم تر و تاثیرگذار تر از انتخاب رئیس سازمان سینمایی است زیرا دو عنصر مهم ، معاون آثار و معاون فعالیت های هنری بسیار حساس تر هستند و این دو مدیر حتی نقشی پررنگ تر از وزیر ارشاد دارند.انتخاب این دو باید با هوشیاری باشد و کسانی باید مدنظر قرار گیرند که سابقه فعالیت در دولت های قبل را نداشته و از اعضای خانه سینمایی منحله نیز نباشند.



جنتی روز گذشته در افتتاحیه موزه موسیقی از مشورت با خاتمی ابراز رضایت کرد و گفت: امیدوارم ادامه‌دهنده خوبی برای راهی باشیم که آقای خاتمی آن را شروع کرد و قبل از اینکه رأی اعتماد بگیرم، از نظرات ایشان استفاده کرده‌ام.



حسین فرحبخش در پاسخ به ابهام خبرنگار «آوینی فیلم» در مورد صحبت های روز گذشته وزیر ارشاد گفت:منظور جنتی مشخص نیست و جنبه های مختلفی دارد.اگر منظور وزیر ارشاد زمانی بود که خاتمی وزیر ارشاد بوده است که باید بگم ننگین ترین دوران فرهنگی کشور بوده است و اگر منظور ایشان زمانی است که سیف الله داد معاون امور سینمایی بوده است این دوران بسیار درخشان بوده و ما با تمام قوا از او حمایت می کنیم.



سیف الله داد در زمان مدیریت خود در برابر رانت خواری ها ایستاد و مدیری سالم و بدور از رانت بود. اتفاقی که سیف الله داد را جاودانه کرد ایستادگی در برابر رانت خواران و مدیریت صحیح او بود.



وی افزود:چهارساله دوم ریاست جمهوری خاتمی بدترین دوران برای سینمای کشور بود و رخ دادن آن امری بعید است و بدنه سینما از آن جلوگیری می کند.



حسین فرحبخش در پایان ادامه راه خانه سینما را در مسیر قانون تلقی کرد و گفت: خانه سینما باید طبق قانون عمل کند و طبق بیانیه ای که در تاریخ ۱۳ تیر با حضور هئیت مدیره جدید و مدیر سابق سینما برگزار شد باید رفتار شود و اگر خانه سینمای منحل شده قصد ادامه حیات دارد باید قانونی شود وگرنه فعالیت آنها غیر قانونی بوده و بدنه سینما در مقابل انها ایستادگی می کند.

۱۳۹۲/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...