نسخه چاپی

سناریوی تكراری كره... "گران و كمیاب"

در حالی كه كره در بازار كمیاب شده است، دبیر انجمن صنایع لبنی از وجود ۱۶ هزار تن كره در گمرك در انتظار تخصیص ارز خبر می‌دهد و می‌گوید ترخیص این كالاها با ارز ۲۴۷۷سبب افزایش قیمت محصول در بازار خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رضا باکری در پاسخ به اینکه آیا کره‌های دپو شده در گمرک ترخیص شدند، گفت: ارزی برای ترخیص این کالاها داده نمی‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه آیا ارز ۱۲۲۶ یا ۲۴۷۷ تخصیص می‌یابد، گفت: هنوز ابلاغیه‌ای در این مورد وجود ندارد، اما بخشنامه‌ای مبنی براینکه از این به بعد ارز مرجع براساس قانون بودجه، ۲۴۷۷ است به دست ما رسیده است.

به گزارش فارس اخیراً رئیس مجمع عالی واردات اعلام کرد برای واردات کره، شکر و گوشت ارز ۲۴۷۷ بدون پرداخت مابه‌التفاوت با ارز ۱۲۲۶ پرداخت می‌شود.

باکری با بیان اینکه ۱۶ هزار تن کره دپو شده در گمرک وجود دارد، گفت: به تمام کارخانه‌ها اعلام کردیم برای ترخیص کره با ارز ۲۴۷۷ مراجعه کنند اما هنوز ارزی برای ترخیص تخصیص داده نشده است.

باکری در پاسخ به اینکه آیا با ترخیص کره با ارز ۲۴۷۷، قیمت آن در بازار افزایش نمی‌یابد؟ گفت: طبیعی است زمانی که ارز برای واردات دو برابر می‌شود، یعنی قیمت تمام شده آن دو برابر می‌شود و افزایش قیمت قطعی است.

گزارش میدانی فارس حاکی است کره در بازار تهران کمیاب شده و برخی مغازه‌ها نیز به قیمت بیشتری از آنچه روی محصول حک شده است به فروش می‌رسانند.

به گزارش فارس ۲۲ هزار تن کره از ۵ ماه پیش وارد گمرک کشور شده است که بخشی از آن تاکنون ترخیص شده اما ۱۶ هزار تن در انتظار تخصیص ارز برای ترخیص است.

۱۳۹۲/۶/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...