نسخه چاپی

زورگیری ماموران قلابی در پارك طالقانی

سركلانتر سوم پلیس‌ پایتخت از دستگیری فردی خبر داد كه با همراهی همدستانش به عنوان مامور، از دختران و پسران در پارك طالقانی زورگیری می‌كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سرهنگ شهریار بشتام در تشریح جزئیات خبر دستگیری این سارق زورگیر در پارک‌جنگلی طالقانی تهران، گفت: در پی اعلام خبر از سوی دفتر نظارت هماهنگی ناجا (197) مبنی بر تماس یکی از شهروندان به نام «جواد» با موضوع «اخاذی مامور انتظامی در پارک طالقانی از همسرش»، پرونده‌ای در کلانتری 103 گاندی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ماموران در ابتدا شاکی را به کلانتری احضار و از وی تحقیق کردند، گفت: «جواد» پس از حضور در کلانتری، به ماموران گفت که حدود یک ماه قبل به همراه همسرش در پارک طالقانی نشسته بود که فردی که خود را که مامور نیروی انتظامی معرفی کرد، با وی درگیر شده اما زمانی که «جواد» از مامور نیروی انتظامی می‌خواهد که به همراهش به کلانتری بروند، این مامور متواری می‌شود.

سرکلانتر سوم پلیس پایتخت با اشاره به آغاز تحقیقات ماموران گفت: در سوم شهریورماه دو خانم جوان و دو پسر سراسیمه و با ترس به سوی ماموران انتظامی مراجعه و اعلام کردند که چهار مرد شرور قصد اخاذی و زورگیری از آنها را داشتند.

بشتام با بیان اینکه این جوانان اعلام کردند که زورگیران خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرده‌اند، گفت: این افراد به ماموران عنوان کرد که زورگیران قصد اخاذی از این افراد را داشتند، اما زمانی که متوجه شدند، آنها قصد مراجعه به ماموران پارک را دارند، از محل متواری شدند.

سرکلانتر سوم پایتخت با بیان اینکه ماموران در تحقیقات خود دریافتند که شیوه شگرد متهمان به این نحو است که ابتدا در مکان‌های خلوت، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و سپس در میان درختان سوژه خود را غافلگیر کرده و با عنوان مامور نیروی انتظامی به آنها نزدیک شده و عنوان می‌کنند که از طعمه‌هایشان عکس و فیلم تهیه کرده‌اند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که زورگیران به این روش از طعمه‌هایشان اخاذی می‌کنند که با تجمیع اطلاعات سرانجام در ساعت 17 سوم شهریورماه عوامل تجسس کلانتری با اطلاع از حضور متهمان در پارک، به محل اعزام و یکی از متهمان که در حال پرسه‌زنی و زیر نظرگرفتن درختان و پسران جوان برای اجرایی‌کردن نیتش بود را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه این متهم متوجه حضور ماموران شده و قصد فرار داشت که ماموران پس از دادن دستور ایست و رعایت قانون بکارگیری سلاح، شلیک به سمت وی موفق به دستگیری این متهم شدند، گفت: با دستور بازپرس دادسرای امور جنایی، پرونده به پایگاه سوم پلیس‌آگاهی تهران ارجاع و تلاش برای دستگیری سایر سارقان زورگیر ادامه دارد.

۱۳۹۲/۶/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...