نسخه چاپی

سفر رييس جمهور به ابوموسي بهانه واهي عرب‌ها

جسارت بی شرمانه اماراتی ها به فوتبال هم رسید

عکس خبري -جسارت بي شرمانه اماراتي ها به فوتبال هم رسيد

فدراسیون امارات عصر امروز (پنجشنبه) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ایران رسما و به طور یك طرفه این بازی را لغو كرد!؟

به گزارش نمانیوز، فدراسيون فوتبال امارات با ارسال نامه‌اي به فدراسيون ايران رسما ديدار تداركاتي تيم‌هاي ملي ايران و امارات را لغو كرد.

به گزارش «تابناک»، طبق قوانین فیفا ورزش از سیاست جداست ، بنا بر این مسئولان فدراسيون فوتبال کشورمان باید از طرق قانونی مراتب را به فیفا اعلام کنند.

فدراسيون امارات در حالي اين بازي را لغو كرد كه هيچ گونه قراردادي رسمي بين فدراسيون ايران و آن‌ها براي اين مسابقه امضا نشده بود.

در نامه‌ي گلايه‌آميز فدراسيون امارات آمده است كه اين تصميم به خاطر سفر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران به جزيره ابوموسي گرفته شده و آن‌ها مدعي هستند جزيره ابوموسي كشورمان متعلق به امارات است.

البته روابط بين‌الملل فدراسيون در تلاش بود تا مذاكره‌اي با رييس كميته انتقالي فدراسيون امارات داشته باشد و به آن‌ها يادآوري كند كه فوتبال از مباحث سياسي جداست.

از آنجا كه لغو اين مسابقه در فاصله چند روز مانده به سفر تيم ملي به امارات صورت مي‌گيرد، فعلا فدراسيون فوتبال مسابقه‌ي جايگزيني را براي تيم ملي كه قرار بود با بازيكنان ذخيره خود عازم اين سفر شود تعيين نكرده است.
به هر صورت، باید هشیار بود و با تدبیر بیشتر و به کار گرفتن افرادی از جنس ورزش، نقشه‌های عربها را نقش بر آب کرد.

اماراتی ها مدعی شدند سفر رييس جمهور به ابوموسي هنگامی انجام گرفته که دو کشور موافقت کرده بودند، تلاش خود را برای رسیدن به توافقی در مورد این موضوع به کار بگیرند و فضایی مساعد برای ارتقای ثبات در منطقه پدید بیاورند!

این ادعاها در حالی بیان می شود که جزایر سه گانه، همواره جزیی جدایی ناپذیر از سرزمین ایران بوده و مقامات ایرانی از گذشته تاکنون همواره اعلام کرده اند که درباره تمامیت سرزمینی کشورمان به مذاکره و مصالحه نخواهند پرداخت.

این در حالی است که سفر رئیس جمهور یک کشور به بخش‌های گوناگون کشور خود، کاملاً طبیعی و معمولی است و در واقع این رسانه‌ها می‌کوشند به گونه‌ای جزایر سه گانه را بخشی جدا از سرزمین ایران معرفی کنند.

بی‌گمان، اقدام ناجوانمردانه فدراسيون امارات نباید بی پاسخ بماند و بر فدراسيون فوتبال کشورمان واجب است، هر اقدام متقابلی را از طریق فیفا انجام بدهد .

۱۳۹۱/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...