نسخه چاپی

فرانسه، تنها استثنایی كه در كنار اوباما ماند

به گزارش نما، فارین پالیسی در گزارشی در خصوص تهدیدات آمریکا برای حمله به سوریه، با اشاره به اینکه بریتانیا و آلمان، ایالات متحده را تنها گذاشته‌اند و ترکیه نیز اگرچه تند سخن می‌گوید اما آماده عمل کردن به آنچه می‌گوید نیست. در این میان تنها به‌نظر می‌رسد یک کشور حاضر است در حمله نظامی آمریکا به سوریه با واشنگتن همراهی کند: «فرانسه»! کشوری که مدت‌ها به‌خاطر ضعفش تمسخر شده است.

روز پنج‌شنبه، پارلمان بریتانیا شکستی تحقیر‌آمیز به دیوید کامرون، نخست‌وزیر این کشور تحمیل کرد و اجازه استفاده از نیروی نظامی در سوریه را به وی نداد. «گیدو وستروله»، وزیر امور خارجه آلمان نیز اعلام کرده که از کشورش برای دخالت نظامی در سوریه تقاضایی نشده و در ضمن، برلین چنین قصدی ندارد.

در این میان فرانسه تنها استثنا بوده است. روز جمعه، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه لوموند ابراز داشت که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه نباید بدون تنبیه بماند. وی به عکس کامرون می‌تواند دستور حمله نظامی به سوریه را بدون تصویب پارلمان صادر کند و این ادبیات تند نشان می‌داد که وی آماده اقدام فوری است.

فارین پالیسی ضمن اشاره به رویکرد جدید فرانسه در امنیت ملی که برای اولین بار خود را در مناقشه لیبی نشان داد، اذعان می‌کند که دولت فرانسه رویکرد یک‌جانبه‌گرایی را در امنیت ملی خود پذیرفته است. در سوریه نیز اگرچه پاریس تمایل دارد در کنار یک ائتلاف بین‌المللی به سوریه حمله کند اما آماده است که بدون در کنار آمریکا به‌تنهایی هم به سوریه حمله کند.

۱۳۹۲/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...