نسخه چاپی

رئيس كميسيون اجتماعي مجلس در گفتگو با نما مطرح كرد:

سود سرشار بانكها و امتناع از پرداخت وام ازدواج جوانان

عکس خبري -سود سرشار بانکها و امتناع از پرداخت وام ازدواج جوانان

عبدالرضا عزیزی گفت :برخی از بانكهای كشور با وجود سود سرشار از پرداخت وام ازدواج امتناع می كنند.

به گزارش نما ،در روزهای گذشته خبر توقف پرداخت وام ازدواج به جوانها موضوعی بود که مورد توجه بیشتر رسانه ها قرار گرفت بر اساس گفته های  معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در روزهای گذشته ، به جز صندوق مهر امام رضا(ع( ، بانک‌های استان تهران، دیگر اعتباری برای پرداخت وام ازدواج ندارند، البته در این بین سوءاستفاده بانک‌ها از منابع سپرده قرض‌الحسنه موضوعی بود که برخی از نمایندگان مجلس به آن  اشاره داشتند.
 
عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره مشکلاتی که در سر راه پرداخت به موقع وام ازدواج به جوانها در کشور وجود دارد اظهار داشت: حداقل کاری که دولت می تواند برای جوانها انجام دهد پرداخت به موقع وام ازدواج به زوجین است، در دولت قبلی که این شعار به طور جدی داده شده بود در سالهای اول دولت های نهم و دهم به طور مطلوبی روند پرداخت وام ازدواج انجام شد اما در 2 سال آخر فعالیت دولت دهم این کار به طور جدی رها شد و کمتر بانکی تسهیلات وام ازدواج را به موقع به زوج های جوان پرداخت می کرد.
 
وی افزود: ما شاهد بودیم برخی از بانکها با ایجاد مسابقه های مختلف و جمع کردن پولهای مردم به صورت قرض الحسنه رو به پرداخت تسهیلات مدت دار می آوردند و از این راه سود سرشاری بدست می آورند، بانک ها به جای اینکه این منابع سپرده قرض‌الحسنه را به وام ازدواج اختصاص دهند آن را برای سود بیشتر به صورت تسهیلات مدت‌دار ارایه می‌کنند.
نماینده مردم شیروان در مجلس درباره تخلفات بانکها در پرداخت وام ازدواج خاطر نشان کرد: بانکها باید در دولت جدید به نحوی عمل کنند که ما شاهد پرداخت به  روز وام ازدواج به جوانها در کشور باشیم.هم اکنون برخی جوانان که درخواست وام ازدواج کرده‌اند، بعضا باید دو سال در نوبت بمانند امیدواریم دولت یازدهم پیگیر جدی مشکلات جوانها بویژه در پرداخت به موقع وام ازدواج باشد. طبق تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس مشخص شد بسیاری از بانک های عامل وام ازدواج را به کارکنان خود می دادند که این موضوع قابل تاملی بوده و تخلفی جدی محسوب می شود.
درآمد بانک ها هر 3 سال صد در صد افزایش پیدا میکند یعنی به غیر از اینکه ضرری نمی کنند بلکه 100 درصد سود هم می کنند ، یعنی سال 33 درصد سود خالص کمتر بنگاه اقتصادی در کشور چنین سودی دارد ، دولت یازدهم باید کنترل بیشتری بر عملکرد بانکها داشته باشد .

۱۳۹۲/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...