نسخه چاپی

مشروح سخنان احمدی‌نژاد در جمع راهپیمایان 22 بهمن

عکس خبري -مشروح سخنان احمدي‌نژاد در جمع راهپيمايان 22 بهمن

رئیس جمهور تأكید كرد: بنده اعلام می‌كنم این خلاصه پیام ملت ایران، امام و رهبری عزیز انقلاب است كه ملت ایران سر سوزنی از این خط مستقیم الهی جدا نخواهد شد. در نانوتكنولوژی 6 سال قبل رتبه 37 جهان و 6 منطقه بودیم كه امروز رتبه 12 در جهان و اول منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس‌، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور طی سخنانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن با بیان اینکه همه جهان برای انسان خلق شده است، درباره اهداف و ماموریت اصلی پیامبران گفت که هدف اول از بعثت انبیا تعالی معنوی و کمال انسان است که پیامبران دارای بالا بردن انسان تا مرز خلیفه‌الهی آمده‌اند.

وی راهنمایی انسان‌ها برای برپایی حیات طیبه و زندگی سعادتمند در این جهان را دومین ماموریت پیامبران برشمرد و خاطرنشان کرد: تحقق این دو هدف بزرگ در گرو چند عامل است که اولی یگانه پرستی و عبودیت است.

رئیس جمهور ادامه داد: اولین دعوت پیامبران الهی دعوت به توحید است چراکه همه زیبایی‌ها و ارزش‌های انسانی و الهی و خیرات و برکات در سایه توحید و عبودیت خدای یگانه است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه عبودیت و آزادی دو روی یک سکه هستند، گفت که تا انسان به اوج عبودیت خدا نرسد، آزادی را تجربه نخواهد کرد.

"هر مقدار انسان از شر خودخواهی‌ها و ظلم‌ها آزاد شود به همان نسبت به خداوند نزدیک خواهد شد و هر مقدار به عبودیت خدا برسد،‌از آن سلطه‌ها آزاد خواهد شد".

وی تصریح کرد: تا کسی به طور کامل به عبودیت خدا نرسد، آزاد نخواهد شد.

رئیس جمهور عدالت را دومین عامل تحقق کمال انسان و برپایی جامعه طیبه دانست و اظهار داشت: بدون عدالت حقیقت انسانی شکوفا نمی‌شود و زندگی سعادتمند برپا نخواهد شد.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: پیامبران آمده‌اند با کتاب و میزان برای اینکه بسترهای ذهنی و اجتماعی را به گونه‌ای به پا کنند تا بشریت قیام به عدالت کند. پیامبر عزیز اسلام و همه پیامبران الهی مامور به عدالت بودند.

وی با بیان اینکه علم سومین عامل تحقق کمال انسان و برپایی جامعه طیبه و زندگی سعادتمند است، اظهار داشت: بدون علم، حرکت در ظلمات و گمراهی است. همه پیامبران دعوت به علم کردند و دروازه‌های علم را به روی بشریت باز کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: عشق و محبت دیگر عامل تحقق کمال انسان و برپایی جامعه طیبه است. بدون عشق و محبت انسان‌های روی سعادت و کمال را نخواهند دید و جنس پیامبران از رحمت،‌ عشق و محبت است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عبودیت، عدالت، علم و عشق و مهرورزی ارزش‌های جهانی منطبق بر فطرت الهی انسان‌ها است، یادآور شد: همه این ارزش‌ها از متن دین، راه دین و استقرار ارزش‌های دینی در جهان حاکم خواهد شد و همه پیامبران آمده‌اند که همین ارزش‌های الهی را ترویج کنند.

وی تصریح کرد: خداوند یک دین بیشتر نفرستاده و همه پیامبران یک دین به حقیقت را البته متناسب با ظرفیت انسان در شرایط زمان معرفی کرده‌اند که همه دین و کمال دین و نقطه نهایی دین توسط حضرت محمد (ص) آمد.

رئیس جمهور ادامه داد: انقلاب اسلامی با همین رو و اهداف و آرمان‌ها شکل گرفته و از جنس نهضت پیامبر (ص) و در همان راستا بوده است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه انقلاب هرگز برای برپایی یک امپراطوری و تسلط بر دیگران ایجاد نشده بلکه برای توحید،‌عدالت و عشق، محبت و سعادت برای همه انسان‌ها و ملت‌ها است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با این گروه و آرمان شکل گرفته و تداوم انقلاب و نیل به اهداف انقلاب نیازمند حفظ همین آرمان‌ها و اهداف است.

وی تداوم و حفظ انقلاب را نیازمند تقوای الهی و مجاهدت پی در پی و مستمر دانست و گفت: انقلاب اسلامی مانند نهضت پیامبران الهی و مقدمه ساز و تامین کننده شرایط برای حرکت آخر و انقلابی است که باید بیاید و جهان را سرشار از عدالت کند.

رئیس جمهور گفت: بنده اعلام می‌کنم این خلاصه پیام ملت ایران، امام و رهبری عزیز انقلاب است که ملت ایران سر سوزنی از این خط مستقیم الهی جدا نخواهد شد.

احمدی‌نژاد با اشاره به دستاوردهای عظیم 33 سال گذشته خاطرنشان کرد: در طول 33 سال عمر انقلاب در شرایط بسیار سخت و بداخمی و فشار دشمنان دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیزی داشته‌ایم و به خصوص در سال‌های اخیر که فشار و بدخواهی دشمنان چند برابر شده، دستاوردهای ملت ایران نیز چند برابر شده است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب گفت: در بخش علمی امروز شاهد یک نشاط و جهش علمی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب سالانه حداکثر 300 مقاله علمی داشتیم که در طول 5 سال برنامه چهارم تعداد مقالات علمی ثبت شده در مراجع جهانی از مرز 34 هزار و 800 مقاله عبور کرده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز در علوم پیشرفته صاحب حرف هستیم، خاطرنشان کرد: در نانوتکنولوژی 6 سال قبل رتبه 37 جهان و 6 منطقه بودیم که امروز رتبه 12 در جهان و اول منطقه هستیم.

وی ادامه داد: در بحث بیوتکنولوژی از رتبه 33 جهان به رتبه 14 رسیده‌ایم که در منطقه نیز رتبه اول را داریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از داروهای پیچیده و نوترکیب را ساخته و صادر می‌کنیم، اظهار داشت: ظرف سه چهار سال آینده رتبه علمی کشور که در این بخش که عرض کردم به رتبه 5 یا 6 دنیا ارتقا خواهد یافت.

احمدی‌نژاد پیشرفت‌های کشورمان در زمینه علوم فضایی، ساخت ماهواره و پزشکی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز ساخت ماهواره، ماهواره‌بر برای ارتفاعات مختلف، سکوی پرتاب و ایستگاه‌های کنترل زمینی در کشور بومی شده است.

وی همچنین درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نوید علم و صنعت یادآور شد: این ماهواره اولین تصاویر شفاف از مراکز مهم جهان را مخابره کرد و الان در اختیار ما قرار دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ظرف چند سال آینده ماهواره ملت ایران در مدار 36 هزار کیلومتر از کره زمین قرار خواهد گرفت، گفت: در بحث هسته‌ای جهان شاهد بود که مستکبران همه فشارها را وارد کرد تا ملت ایران هسته‌ای نشود اما امروز ملت ایران هسته‌ای شده و بخش مهمی از نیازهایش را خودش تامین می‌کند و در آینده نزدیک همه نیازهای ملت ایران توسط دانشمندان ایرانی تامین خواهد شد.

* افتتاح چند دستاورد بزرگ عرصه هسته‌ای در روزهای آینده

احمدی‌نژاد خبر داد: ظرف چند روز آینده دنیا شاهد افتتاح چند دستاورد بزرگ در عرصه هسته‌ای خواهد بود.

* 5 میلیون ایرانی دیگر سهام عدالت می‌گیرند

وی درباره واگذاری سهام عدالت ابراز داشت: به بیش از 40 میلیون ایرانی سهام عدالت واگذار شده و 5 میلیون دیگر در دست شناسایی هستند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: اجرای طرح عظیم هدفمندسازی یارانه‌ها از دیگر دستاوردهایی است که حرکت ملت ایران را به سمت شکوفایی و عدالت مضاعف کرد و به دنبال آن ظرف یک سال فقط در مصرف بنزین بیش از 15 میلیارد ریال صرفه‌جویی و در کیسه ملت ایران و برای ساختن ایران قرار گرفت.

احمدی‌نژاد کاهش فاصله طبقاتی را از جمله دستاوردهای هدفمند سازی یارانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در همین یک سال ضریب جینی از 0.4 به 0.37 کاهش یافته که در طول یک سال کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه تا پارسال وارد کننده بنزین بودیم اما امروز جزء صادرکنندگان اصلی بنزین، گازوئیل و فرآورده‌ها در جهان هستیم، تصریح کرد: در صادرات غیرنفتی که نشاندهنده فعالیت اقتصاد و تولید کشور است، یک معجزه اتفاق افتاده است.

" تا قبل از انقلاب سالانه نیم میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که در سال 83 به 7.5 میلیارد دلار رسید و در 10 ماه امسال از مرز 35 میلیارد دلار گذشته و تا پایان سال از مرز 43 میلیون دلار خواهد گذشت و این در حالی است که واردات کنترل شده و طی 10ماهه واردات کشور با 5 درصد کاهش مواجه بوده است".

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان 22 بهمن خطاب به ملت‌ها گفت: همه ملت‌ها باید هوشیار باشند چراکه آزادی و دموکراسی هرگز از لوله تفنگ ارتش ناتو و بمباران ناتو بیرون نخواهد آمد.

وی اضافه کرد: دخالت کشورهای مستکبر ملت‌ها را به آزادی نخواهد رساند. آنها (مستکبران) اگر یک دلار هزینه کنند انتظار دارند صدها دلار غارت کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه قبل از اینکه اتفاقی در یکی از این کشورها (منطقه) بیفتد آنها (مستکبران) معادن، نفت و ثروت این کشورها را بین خود تقسیم می‌کنند، اظهار داشت: کشتارها جز کینه چیزی به ارمغان نمی‌آورد بنابراین مستکبران باید بدانند که راهی که در پیش گرفته‌اند، درست نیست.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دولت‌های منطقه متوجه باشند دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است. آنها به دنبال نجات رژیم صهیونیستی از طریق ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه هستند و می‌خواهند به دست بعضی از کشورها، بعضی دیگر کشورها را ساقط و بعدا نوبت این بعضی‌ها نیز است.

* نسخه آزادی و انتخابات بعضی کشورهای منطقه برای یک کشوری لطیفه تاریخی است

وی با اشاره به برخی کشورهای منطقه که حتی یک انتخابات به خود ندیده‌اند، اظهار داشت که این کشورها به دور هم جمع می‌شوند و برای دیگران و با کمک آمریکا نسخه آزادی و انتخابات می‌پیچیدند و قطعنامه صادر می‌کنند که این از یک طرف تلخ و از طرف دیگر مضحک‌ترین لطیفه‌ تاریخ است.

رئیس جمهور خطاب به کشورهای مستکبر توصیه کرد: راه اصلاح، بازگذشت به ملت‌ها و احترام به حقوق آنها است و الا این کسانی که امروز در کنار آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی قیام کرده‌اند و دارند به خط مقاومت فشار می‌آوردند، باید بدانند فردا نوبت خود آنهاست و زمانی که خط مقاومت آسیب ببینید، مستکبران اینها را مثل دستمال استفاده شده به دور می‌اندازند.

احمدی‌نژاد خطاب به برخی کشورهای منطقه‌ای نیز تاکید کرد: آمریکا و غرب نشان داده که فقط به منافع خود می‌اندیشید. آنها دوستان وفادار نیستند. به ارزش‌ها، دین پاک حضرت محمد (ص) برگردید.

وی خاطرنشان کرد: همه ملت‌ها و سیاستمداران هوشیار باشند که تحولات بزرگی رخ می‌دهد بنابراین باید صداقت گروه‌ها و شخصیت‌ها را سنجید و معیار آنها پس از ایمان به خدا و پاکی مخالفت و ضدیت آشکار با سلطه آمریکا و غرب بر منطقه و اشغال سرزمین فلسطین و وجود رژیم جعلی صهیونیستی است چراکه همه این مشکلات از ناحیه سلطه آمریکا و وجود رژیم صهیونیستی است.

"اگر کسی گفت که طرفدار ملت‌ها، آزادی و دموکراسی است اما در برابر سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی سینه سپر نکرد و یا خدایی ناکرده پنهانی ارتباط برقرار کرد، همه بدانند او دروغگوی بزرگ است."

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مشکلات ما به خاطر استیلای آمریکا و وجود رژیم صهیونیستی است، گفت: امروز علیه ملت ایران بسیج شده‌اند و با لحنی توهین‌آمیز حرف می‌زنند که بنده نصحیت می‌کنم که خودشان را اصلاح کنند و تاریخ و جغرافیا را مطالعه کنند و ملت ایران و فرهنگ و قدرتش را بشناسند و بدانند با ملت بزرگ و تاریخ سازی طرف‌ هستند.

* ملت ایران در برابر زور و توهین تسلیم نمی‌شود

احمدی نژاد افزود: امروز همه دنیا فهمیده که آنها با پیشرفت ملت ایران مخالف‌اند و برای این کار بهانه‌های مختلفی همچون بحث هسته‌ای را پیش می‌کشند. می‌گویند مذاکره؛ ما همواره آماده مذاکره در چارچوب عدالت و احترام بوده‌ایم‌ اما هر روز یک بهانه می‌آوردند و قطعنامه صادر می‌کنند ولی باید بدانند با زبان زور و توهین سخن بگویند ملت ایران هرگز در برابر آنها تسلیم نخواهد شد.

وی ادامه داد: تنها را شما پایبندی به عدالت و بازگشت به میز مذاکره و تلاش برای همکاری است و هر راهی جز این باعث شکست شما می‌شود‌ بنابراین به شما نصحیت می‌کنم دست از دخالت در مطقه و حمایت از رژیم صهیونیستی بردارید.

رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را همچون خودرویی اوراقی دانست و تاکید کرد: بگذارید فلسطین و قدس آزاد و ملت فلسطین از حقوق خودش بهره‌مند شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه اگر با مردم دوست باشید، به نفع شماست، اظهار داشت: ممکن است با همین روش فعلی 2 و 3 سالی پیشرفت کنید و دستاوردی داشته باشید اما بنده دلسوزانه به شما می‌گویم بیداری عظیم و طوفان بیداری جهانی در راه است که اگر به ملت‌ها نپیوندید، این طوفان ریشه ظلم را از جهان خواهد کند.

وی با بیان اینکه به فضل الهی مارکسیست‌ها رفتند و صدای شکستن استخوان‌های اندیشه سرمایه‌داری در جهان طنین‌انداز شده است، گفت: جهان نیازمند نظم جدیدی است که عدالت، پاکی، کرامت و رفاه را برای همه انسان‌ها تامین کند، نظمی که همگان در مدیریت جهانی ایفای نقش کنند و البته این نیازمند حاکمیت جدید است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دنیا نیازمند حاکمیت جهانی و نیازمند حاکمیتی است که بر اساس یگانه پرستی، عدالت، علم، عشق و محبت بنا شده و کرامت همه ملت‌ها و انسان‌ها را به رسمیت بشناسد.

احمدی نژاد با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا کسانی که خود بویی از عدالت و محبت نبرده‌اند، می‌توانند نظم و حاکمیت بر پایه عدالت را برقرار سازند؟ تصریح کرد: عدالت نیازمند حاکمان صالح و عادل است که بنده از زبان همه ملت‌های آزاده اعلام می‌کنم که جایگزین نظم ناعادلانه و ضد بشری فعلی جهان چیزی جز جامعه کامل مهدوی نخواهد بود.

رئیس جمهور افزود: حکومت جهانی صالحان، مصلح کامل و موعود امم امام عصر (عج) که می‌آید و با همراهی حضرت میسیح (ع) و همه مصلحان و با تدبیر جهان را پر از عدالت و عشق خواهد کرد او که تجسم عدالت، انسان کامل، معصوم و عاری از اشتباه و خطا و لبریز از عشق به انسان‌هاست، خواهد آمد و این آرمان تاریخی و فطری بشر است.

۱۳۹۰/۱۱/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...