نسخه چاپی

سخنگو كميسيون آموزش مجلس در گفتگو با نما:

به جای بازی با واژه ها، شفاف سازی كنید/ستاره دار كردن دانشجوها مربوط به دولت گذشته نیست

عکس خبري -به جاي بازي با واژه ها، شفاف سازي كنيد/ستاره دار كردن دانشجوها مربوط به دولت گذشته نيست

موضوع ستاره دار كردن دانشجوها مربوط به دولت گذشته نیست و چه بهتر است كسانی كه مسئولیت وزارتخانه ای دارای اهمیتی مثل علوم را بر عهده دارند در اظهار نظر های خود دقت بیشتری كنند.

به گزارش نما ،سرپرست وزارت علوم در روزهای گذشته اعلام کرد  که جهت‌گیری این وزارتخانه این است که "امسال هیچ دانشجویی به دلیل شائبه های سلیقه ای و سیاسی از تحصیل محروم نشود، این کار را اجرایی می کنیم و در واقع دانشجوی ستاره دار نخواهیم داشت، اما آیا ستاره دار بودن دانشجوها مربوط به دوره ای خاص است و یا این موضوع چارچوب و قوانین  مشخص خود  را دارد، به این منظور با چند سئوال به سراغ  عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود‌آباد و سخنگو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس رفتیم.
 
 
سرپرست وزارت علوم اعلام کرده دیگر دانشجو ستاره دار در کشور نخواهیم داشت  نظر شما چیست؟
برخی سعی دارند با واژه ها بازی کنند و این را یک امتیاز برای خود در جامعه سیاسی تلقی کنند کار خوبی نیست باید شفاف و روان درباره موضو عات صحبت شود، موضوع ستاره دار کردن دانشجوها مربوط به دولت گذشته نیست و چه بهتر است کسانی که مسئولیت وزارتخانه ای دارای اهمیتی مثل علوم را بر عهده دارند در اظهار نظر های خود دقت بیشتری کنند.
سرپرست وزارتخانه علوم پیش تر در مصاحبه ای اعلام کردند ستار دار بودن دانشجوها در دوره اصلاحات وجود داشته است  آیا این  مسئله مربوط به  دوران خاصی در کشور است ؟
 در این موضوع یک سابقه ای در گذشته در کشور وجود داشته و هر دولتی هم آن را به گردن دیگری می اندازد، البته بعد از معرفی وزیر برای وزارتخانه علوم بهتر می شود در باره موضوعات مختلف از وزیر پیشنهادی توضیح خواست، اینکه ستاره بودن دانشجو ها در گذشته بوده و یا مربوط به مقطع خاصی است حتما از وزیر پیشنهادی علوم پرسیده خواهد شد.
نظر شا  درباره بازگشت برخی از اساتید بازنشسته به دانشگاه های کشور و شروع بکار مجدد در دانشگاه ها چیست؟
 طبیعی است اگر افرادی بر اساس قانون بازنشسته شده باشد دبگر بازگشت آنها به دانشگاه ها معنی ندارد ، بازنشسته شدن یک فرایندی دارد واگر این فرایند طی شده باشد دیگر نمی توان قانون را در نظر نگرفت.
اگر کسانی هم با توجه به سلایق سیاسی  از دانشگاه های کشور کنار گذاشته  شده اند باید علت این موضوع برای جامعه دانشگاهی کشور شفاف اعلام شود، کمیسیون آموزش مجلس هم به این موضوعات ورود پیدا خواهد کرد اما اگر تخلف و یا مورد خلاف قانونی در برکناری فردی از دانشگاه ها انجام شده باید به صورت شفاف مصداق و دلیل ان بیان شود.

۱۳۹۲/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...