نسخه چاپی

حمله شیمیایی بهانه‌ جدید آمریكا برای دخالت مستقیم در امور سوریه

"دبیر سابق دفتر تحكیم وحدت" گفت: امروز بعد از دو سال كه تروریست‌های سوری نتوانستند امیال كشورهای غربی را در منطقه برآورده سازند، حمله شیمیایی به عنوان بهانه جدیدی از سوی آمریكایی‌ها برای دخالت مستقیم در امور داخلی سوریه مطرح شده است تا مانع از ادامه شكست‌های گروه‌های تكفیری در سوریه شوند.

به گزارش نما، مهدي اميريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مواضع‌ جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع حمله شیمیایی به مردم در سوريه را موضع‌گيري اصولي دانست و اظهار داشت: جنبش دانشجویی مسلمان نیز حملات غيرانساني و زیر پا گذاشتن اصل تمامیت ارضی اين كشور را محکوم مي‌کند.

اين فعال دانشجويي سوریه را یکی از محورهای مقاومت خواند و گفت: بيداري اسلامي و سرنگوني غلامان حلقه‌ به گوش استکبار در منطقه، آمريکا و صهيونيست را دچار خلأ قدرت کرده و اعمالي مانند تهديد سوريه به حمله نظامي نتيجه همين ترس از قدرت مقاومت است.

وي با تاکيد براينکه دولتمردان آمریکايي و صهيونيست‌ها سال‌هاست با هر ترفندي خواهان آسیب‌رساندن به محور مقاومت هستند، تصريح كرد: مسلما بهانه صهیونیسم جهانی براي دخالت در كشور سوريه بيداري اسلاي بوده و به اين وسيله خواهان احیای قدرت و آبروی از دست رفته خود در دنيا بوده هستند.

اميريان با تاکيد بر حفظ تماميت ارضي مردم سوريه بيان داشت: صهيونيسم جهاني با مسلح كردن معارضان آنان را به مقابله با دولت سوریه سوق داد كه این تنها دخالت مستقیم در اداره امور اين کشور از سوی کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی‌خواهی است.

دبير سابق دفتر تحكيم وحدت مقاومت و پيشرفت‌هاي ارتش و دولت سوریه در مقابل معارضان سوری را موجب ناامیدي برخي كشورهاي غربي براي رسيدن به اهدافشان خواند و بيان داشت: امروز بعد از دو سال كه گروه‌های معارض و تروریستی نتوانستند اميال كشورهاي غربي را در منطقه برآورده سازنده، حمله شیمیایی به عنوان بهانه جديدي از سوي آمريكايي‌ها برای دخالت مستقیم در امور داخلی سوریه مطرح شده است تا با حمله نظامی شکست‌هاي گروه‌های تکفیری را در سوريه به اتمام برسانند.

اين فعال دانشجويي نپذيرفتن طرح حمله به سوریه از سوی کشورهای انگلیس و آلمان و حتی فرانسه که بعد از موافقت اوليه دچار ترديد شده‌اند را پیامی براي ابرقدرت‌های جهانی قلمداد كرد و گفت: دیگر دوران نگاه تك قطبي در جهان به سر آمده و امروز افکار عمومی به قدر کافی نسبت به اتفاقات و مسائل، بیدار و آگاه شده‌ان و تحت تاثير مافیای رسانه‌ای صهیونیستی و آمریکایی قرار نخواهند گرفت.

دبير سابق تحكيم وحدت با تاكيد بر اينكه نپذيرفتن حمله به سوريه از سوي كشورهايي مانند انگلیس، آلمان و بسیاری ديگر از کشورهای عضو ناتو تنها به دلیل عدم توانایی آن‌ها در اقناي افکار عمومی کشورهايشان است، خاطرنشان كرد: دولت آمریکا در اين چند روز اخير با انداختن توپ در میدان کنگره با یک ژست آبرومندانه از حمله به سوریه فرار كرد و مسلما كشورهاي غربي بايد بدانند كه جهان امروز دنیای 30 سال پیش نیست و براي ارتباط با كشورهاي ديگر تنها با احترام به حقوق و تمامیت ارضی آن‌ها، تعامل دوسویه و دوري از نگاه بالا به پایین مي‌توانند موفق شوند.

۱۳۹۲/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...