نسخه چاپی

كاش ببر آمریكا بیرون نمی‌آمد كه معلوم نشود بچه گربه است!

«برخی مقامات اسرائیل با توجه به اوضاع فعلی ترجیح می‌دهند توان بازدارندگی آمریكا همچنان مبهم و با ابهت باقی بماند چرا كه اقدام كم‌اثر علیه سوریه، چیزی جز جسورتر كردن سوریه و حزب‌الله و ایران به دنبال نخواهد داشت».

به گزارش نما، کیهان به نقل از وب‌سایت آمریکایی المانیتور با انتشار اولین تحلیل به قلم بن کسپیت روزنامه‌نگار صهیونیست نوشت: برآوردها در اسرائیل حاکی از آن است که نمایش مضحک حمله به سوریه، با شلیک چند ده یا چند صد موشک به اهداف راهبردی حکومت سوریه خاتمه خواهد یافت. فرمانده ارتش اسرائیل دو روز زمان صرف‌ کرده است تا متوجه شود در صورتی که این حمله دستاوردی به همراه نداشته باشد چه می‌شود؟ از نگاه آنان چنین حمله‌ای فقط قدری گرد و خاک خواهد کرد و حاصلش تنها تعدادی عکس درست و حسابی برای رسانه‌های خبری خواهد بود.
روزنامه‌نگار صهیونیست تاکید کرد: با توجه به این که بازدارندگی مهم‌ترین هدف این حرکت آمریکاست، اگر اسد پس از اتمام این همه هیاهو و جار و جنجال دیپلماتیک بین‌المللی باز هم به روش خود ادامه دهد، در حقیقت این هدف (بازدارندگی) نیز کاملا از دست رفته خواهد بود.
این گزارش افزود: «مقامات اسرائیل می‌گویند اگر در نهایت، همه این ضربه‌ها چیزی بیش از یک نوازش برای اسد نباشد، آن چه رخ خواهد داد این است که ابهت بازدارندگی غرب و آمریکا در منطقه به کلی فرو خواهد ریخت.
تحلیلگر المانیتور با بیان اینکه اکنون کسی نیست که کلانتر خاورمیانه یاغی باشد، می‌نویسد: به گفته مقامات اسرائیل اگر قدرت تصمیم‌گیری و اجرای اوباما و غرب این است که شاهدش هستیم، بهتر بود که تلاش‌ها صرف دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک می‌شد. در این صورت، به مفهوم بازدارندگی نظامی خدشه‌ای نمی‌شد و بی‌آن که بر همگان مشخص شود که در ورای این مفهوم واقعیتی وجود ندارد، بازدارندگی همچنان می‌توانست با ابهت جلوه کند.
تحلیلگر صهیونیست نوشت: به عبارت دیگر، بهتر بود این ببر در لانه‌اش می‌خوابید و به جای آن که بیرون بیاید و همه ببینند که بچه گربه‌ای بیش نیست، به خرناس‌هایش ادامه می‌داد.
این پایگاه خبری آمریکایی نوشت: گرچه اسرائیل به دقت رخدادهای سوریه را زیر نظر دارد، اما مرکز توجهش هنوز تهران است. زیرا همه تحرکات و رخدادهای خاورمیانه از ایران سرچشمه می‌گیرد. برعکس آنچه اکنون در حال رخ دادن است- کلنجارهای غرب بر سر حمله هوایی به سوریه- تنها آیت‌الله‌ها را جسورتر کرده و بر آمادگی آن‌ها برای اجرای کامل طرح‌شان در زمینه دستیابی به توانمندی هسته‌ای می‌افزاید.

۱۳۹۲/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...