نسخه چاپی

در اجلاس نماز مطرح شد؛

پیشنهاد آیت‌الله‌حائری درباره‌تندروهای‌سیاسی

آیت الله حائری شیرازی در ادامه سخنان خود خطاب به حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز كشور گفت: من از شما دعوت می كنم یك مراسمی بگذارید و در قالب یك ناهار تندروهای هر دو طرف این گروههای سیاسی را دعوت كنید تا دست كم بدون هیچ گفتگویی كنار هم بنشینند.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله محی الدین حائری شیرازی پیش از ظهر چهارشنبه در اجلاس سراسری نماز با انتقاد از برخی اختلافات میان گروههای سیاسی اظهار داشت: روزنامه ها نیز در برخی موارد اقامه حدود الهی نکرده و مرتب دشمنی بر دشمنی اضافه می کنند.

وی ادامه داد: زمانیکه رهبر معظم انقلاب به گروه های سیاسی می گویند رفاقت کنید این کار را نمی کنند و وقتی می فرمایند رقابت کنید با هم دشمنی می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری انتخابات بیان داشت: رای مردم یک سرمایه است که در درون صندوق نظام انداخته می شود و پس از پایان انتخابات باید از این آرا حفاظت شده و رقابت ها به رفاقت تبدیل شود.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه سخنان خود خطاب به حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: من از شما دعوت می کنم یک مراسمی بگذارید و در قالب یک ناهار تندروهای هر دو طرف این گروههای سیاسی را دعوت کنید تا دست کم بدون هیچ گفتگویی کنار هم بنشینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج فرهنگ دینی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: امروز شیطان از ابزارهای اینترنت و ماهواره برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود استفاده می کند در حالیکه ما همچنان از ابزارهای سنتی استفاده می کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا نباید کنار مساجد یک سینما احداث شود؟ افزود: متاسفانه ما امروز به صورت علنی سینما را تحریم کرده ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که چقدر ما آمده ایم حزب اللهی ها را وادار کنیم که هنرمند و هنرپیشه شوند، افزود: ما از ترس اینکه آلوده شویم نرفتیم در این قسمت ها سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه روحانیت در حوزه اقتصاد ورود پیدا نکردند برای اینکه آلوده نشوند، افزود: این امر موجب شد که در بدیهی ترین مسائل اقتصاد اسلامی همچنان گیر کرده ایم. حال در چنین شرایطی چطور می توانیم سلامت اقتصادی را ایجاد کنیم.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه سخنان خود به اهمیت نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: باید با نماز به اماکن ضلالت رفت و به همه اماکن اعم از قمارخانه ها، پارکها و غیره ورود پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم نماز سبک زندگی را عوض کند باید پایگاههای نماز در اماکن مختلف ایجاد شود، افزود: هر جا گناه دیدید نباید فرار کنید بلکه باید با نماز در آن حوزه ورود پیدا کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همچنین به پدر و مادرها توصیه می کنم سعی کنید فرزندانتان عاشق شما شوند و محبوب آنها شوید آنگاه شما می توانید از این طریق فرزندان خود را که از شما الگوبرداری می کنند نمازخوان کنید.

آیت الله حائری شیرازی با تاکید بر اینکه پدر و مادرها نباید محبوبیت خود را نزد فرزندانشان با خشم ارزان بفروشند، افزود: تبعیض بین فرزندان، شیطان را وارد زندگی می کند و فرزندان را از ذکر خداوند و نماز خواندن دور می کند.

۱۳۹۲/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...