نسخه چاپی

اسامی گیرندگان وام های كلان منتشر می شود

عضو ستاد مبارزه با فساد اقتصادی اعلام كرد اسامی كسانی كه وام های كلان می گیرند منتشر می شود. برخی از این افراد به بهانه كارخانه وام می گرفتند، اما در بازار سكه و مسكن فعالیت می كردند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عزت‌الله یوسفیان ملا با اشاره به تصمیمات شب گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی (فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری)، اظهار داشت: از قوای سه گانه نمایندگان به صورت حداکثری حضور داشته‌اند؛ سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی، وزیر اقتصاد، اطلاعات، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد در این جلسه حضور داشتند.

این عضو ستاد فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری تأکید کرد. در این جلسه مقرر شد تا کارگروهی در دفتر وزیر دادگستری ایجاد شود و قانون ارتقاء سلامت نظام اداری پیگیری شود.


وی با بیان اینکه مقرر شد تا برخی پرونده‌ها به صورت موردی پیگیری شود، گفت: اکنون یکی از نگرانی‌ها واگذاری اراضی و وام‌های کلان به اشخاص بدون اطلاع مردم است، بنابراین مقرر شد تا پرداخت وام‌های کلان به اشخاص علنی و در رسانه‌ها در رابطه با میزان وام‌های پرداختی به افراد اطلاع‌رسانی کاملی انجام شود.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با ذکر مثالی در خصوص وام‌های کلان پرداختی گفت: برخی اشخاص با دریافت وام برای احداث کارخانه و فعالیت‌های تولیدی در دیگر بازارها از جمله سکه، طلا و سفته‌بازی سرمایه‌گذاری می‌کردند و در صورت اطلاع مردم از وام‌ها دیگر اشخاص نمی‌توانند در جای دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: در قانون ارتقای سلامت نظام اداری بر موضوع اختصاص منابع به محل مورد نظر تأکید شده است.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصوبات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی حضور شخص معاون برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی (محمدباقر نوبخت) در کارگروه‌های زیر نظر ستاد در رابطه با حسن اجرای قانون ارتقاء سلامت نظام اداری بود.

۱۳۹۲/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...