نسخه چاپی

امیر اسماعیلی: بكارگیری پرنده‌های جدید شناسایی در پدافند هوایی

عکس خبري -امير اسماعيلي: بکارگيري پرنده‌هاي جديد شناسايي در پدافند هوايي

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان اینكه در هواپیماهای صبا و صدف تغیراتی قرار است صورت بگیرد، خبر از بكارگیری پرنده‌های جدید شناسایی در پدافند هوایی داد.

به گزارش نما، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در کنفرانس خبری اظهار داشت: بنا داریم رزمایش بزرگ،‌مشترک و سراسری در اواخر مهرماه و یا دهه اول آبان ماه سال جاری صورت دهیم که این رزمایش با تمام پتانسیل دفاعی کشور و شرکت همه نیروهای ارتش و سپاه انجام خواهد شد.

وی افزود: در این رزمایش از سامانه‌های موشکی و راداری جدیدی که به شبکه یک پارچه پدافند هوایی کشور در منطقه جدیدی صورت می‌گیرد، استفاده خواهیم کرد.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در توضیح این منطقه جدید برای رزمایش، گفت: این منطقه جدید کوهستانی و صعب‌العبور و در آن فصل از سرمای خاصی برخوردار خواهد بود.

امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: برآورد ما این است که حدود ۸ هزار نیروی عملیاتی در صحنه در این رزمایش شرکت کنند و با نیروهای پشتیبانی و رزمی جمعا حدود ۱۲ هزار نیرو در این رزمایش خواهند بود.

وی با بیان اینکه اهداف این رزمایش اهداف جدیدی است، تصریح کرد: در حقیقت اهدافی است که متناسب با تهدیدات نوین، فعلی و آینده اتفاق افتاده و یا اتفاق خواهد افتاد.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء ادامه داد: پیش‌بینی شده ما از حجم زیادی از شلیک‌ها و همچنین شناسایی و حجم زیادی از پروازهای با سرنشین و بدون سرنشین و تاکتیک‌های الحاق استفاده کنیم.

امیر اسماعیلی در مورد دستاوردهای جدید پدافند هوایی نیز گفت: انشاءالله تا دو روز آینده سامانه تنفیق بین سایت‌های اطلاعاتی شناسایی الکترونیک و سایت‌های راداری خواهیم داشت و اطلاعات در کسری از ثانیه‌ها بین دو سایت با تشعشع و بدون تشعشع مبادله خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این توان اطلاعات توانمند بسیار بالایی را در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های به موقع به ما خواهد داد و در حقیقت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور یک نوع اطلاعات رزمی و اطلاعاتی را از این دو سایت مجاور خواهد گرفت.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مورد دستاوردهای دیگر این قرارگاه نیز گفت که دستاوردهای جدید دیگری هم داریم که در هفته دفاع مقدس اعلام خواهد شد.

امیر اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سایت‌های پرنده همان صبا و صدف هستند، اظهار کرد: بله، صبا و صدفی که قطعا اسم‌های آنان را عوض می‌کنیم.

وی در توضیح این سایت‌های پرنده صبا و صدف تصریح کرد: هواپیمای صبا و صدف نه اینکه دو هواپیما باشد، بلکه اسم صدف برای خاص ماموریتی است که انجام می‌شود و هواپیمای متفاوتی دارد و تعداد این نوع هواپیما در سراسر کشور از پایگاه‌های متعدد برنامه می‌شود.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء اضافه کرد: صبا هم ماموریت دیگری با طول زمان غیر مشابه با هدف برنامه می‌شود و ماموریت آن ماموریت خاص و محدودتری است.

امیر اسماعیلی در پاسخ به پرسشی بر این اساس که چرا تاکنون این سایت‌های پرنده صبا و صدف اعلام نشده بود، خاطرنشان کرد: برای اینکه این موارد اطلاعات و شناسایی است و هم‌اکنون که شما اسمش را مطرح کرده‌اید، گفتیم که این نوع هواپیما، هواپیمای چرخه اطلاعات و شناسایی ما هستند که انشاءالله اسم آنها را تغییر و اسم جدید بر آنها خواهیم گذاشت.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا این هواپیماها توانمندی و کار آواکس را انجام می‌دهند، گفت: ما در نظر نداریم که در حقیقت بیاییم و آنچه را که تاکتیک‌های کشور دیگر است در کشور خود نهادینه کنیم. چون تهدیدات علیه جمهوری اسلامی بسیار متفاوت‌تر از تهدید علیه سایر کشورها است.

فرمانده پدافند هوایی قرارگاه خاتم‌الانبیاء تاکید کرد: ما استفاده از آواکس در جمهوری اسلامی ایران را نه فقط به خاطر تحریم و نداشتن بلکه به گونه‌ای دیگری تهدید را برای خود تعریف کردیم و از این هواپیماها هم استفاده آواکس و هم استفاده سایت‌های اطلاعات و شناسایی پرنده می‌کنیم.

۱۳۹۲/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...