نسخه چاپی

روسیه : حمله شیمیایی مارس سوریه با مهمات دست ساز بود

وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد: سلاح شیمیایی استفاده شده در منطقه خان العسل، متعلق به ارتش سوریه نیست بلكه دست ساز بوده است.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه ، تحقیقات کارشناسان روس درباره حمله شیمیایی که مارس گذشته در حلب اتفاق افتاد ، نشان می دهد نیروهای مسلح سوریه نقشی در این حمله نداشته اند زیرا مهمات به کار رفته در آن ساخت دولت سوریه نبوده و دست ساز بوده است.

مسئولان روس اعلام کردند: راکت هایی که از آن برای پرتاب مهمات حاوی گاز شیمیایی استفاده شده ، ساخت گردان بشیرالنصر بوده است.

این گروه شاخه ای از شبه نظامیان القاعده هستند که برای سرنگونی دولت بشار اسد می جنگد.

دولت و ستیزه جویان تحت حمایت خارجی یکدیگر را برای این حمله متهم می کنند.

در آن حمله بیست و شش غیرنظامی و سرباز ارتش سوریه کشته و90 نفرهم مصدوم شدند.

چین درباره پیامدهای منفی اقدام نظامی علیه سوریه برای اقتصاد جهانی هشدارداد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد چین اعلام کرد هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه ممکن است پیامدهای منفی برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

نخست وزیر سوریه تأکید کرد شرایط فوق العاده در این کشور به تلاشهای بیشتر در همه زمینه‌ها و تقویت وحدت ملی و جانفشانی برای دفاع از حاکمیت و استقلال سوریه نیاز دارد.

‌وائل حلقی در دیدار با اعضای رهبری حزب بعث شاخه قنیطره بر هماهنگی و همکاری بین شاخه های حزب بعث و مقامات اجرایی و سازمانهای مردمی و اتحادیه های صنفی و تشکلهای جامعه مدنی برای توسعه زیرساختها و تأمین نیازهای مردم و حمایت از دارایی ها در مقابل اقدامات خرابکارانه تروریستها تأکید کرد .

وی بر نقش تاریخی حزب بعث در مقابله با استعمار و ایستادگی در مقابل چالشهای ملتهای عربی و دفاع از آن تأکید کرد و گفت حزب بعث به تشکیل نظام اقتصادی قوی و منسجم در سوریه و خودکفایی و امنیت غذایی کمک کرده است .

۱۳۹۲/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...