نسخه چاپی

ساپورت پوشان و آغاز ریشه دواندن عریان‌گری

ساپورت پوشان پایتخت تابستان امسال جلوه دیگری از بدحجابی را در سطح جامعه رواج می‌دهند نوع پوششی كه دیگر شاید نتوان از آن به عنوان بدحجابی یاد كرد بلكه خبر از آغاز ریشه گرفتن عریان‌گری در سطح جامعه دارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تابستان امسال بدحجابی‌ با مدل‌های عجیب‌تری در حال رواج است؛ شاید تا قبل از این هنگامی که تابستان در خیابان قدم می‌زدیم بدحجابی و پدپوششی خلاصه می‌شد به مانتوهایی با قد و آستین کوتاه اما این روزها برخی مانتوها قدشان بلندتر شده و دیگر مانند سابق تنگ و چسبان نیستند شاید همین موضوع باعث مدعی بودن تولیدکنندگان و فروشندگان شده است به گونه ای که اغلب آنها با چهره‌ای حق به جانب می گویند مانتوهایی که به فروش می‌رسانیم مروج بدحجابی نیست.


تابستان امسال اگرچه برخی مانتوها قد کشیده‌اند اما این بار تولیدکنندگان لباس برای رونق بازار بدحجابی راه جدیدی را کشف کرده‌اند دیگر از مانتوهای کوتاه و تنگ خبری نیست شاید آنها درست می‌گویند مانتوها قدکشیده و گشاد شده‌اند اما این بار بدحجابی جای خود را به عریان گری داده است.


مانتوها بلند هستند اما اثری از دگمه در آنها یافت نمی‌شود و صرفا با یک بند بسته می شوند که اغلب دختران و زنان استفاده کننده از آن این بند را هم نمی‌بندند و به قولی مشغول عریان‌گری هستند. ساپورت نیز تابستان امسال جانشین شلوار شده است ساپورت‌هایی تنگ و چسبان و گاه نازک که تمام پای زنان استفاده کننده را به نمایش می‌گذارد؛ این نوع از پوشش که روزگاری در محافل جشن و عروسی مورد استفاده بود این روزها به پوششی برای فعالیت اجتماعی بخش قابل توجهی از زنان و دختران بدل شده است و این افراد آزادانه به عریان‌گری در خیابان‌های پایتخت مشغولند.


** گشتی در مراکز خرید پایتخت


برای خرید مانتو هنگامی که به یکی از مراکز خرید شمال و حتی مرکز پایتخت مراجعه می‌کنیم در لابه لای مانتوها به دنبال مانتویی هستیم که بتوان آن را برای محیط کار استفاده کرد اما انگار هر مدلی را که می‌پسندیم مشکلی دارد، یکی آستین ندارد، آن یکی که آستین دارد دگمه ندارد و با بند بسته می‌شود مانتویی هم که آستین و دگمه دارد به قدری بی‌کیفیت است که ترجیح می‌دهیم آن را نخریم.


اغلب خانواده‌های مذهبی از وضعیت وخیم بدحجابی در تابستان امسال گله دارند و خواستار برخورد جدی مسئولان در این خصوص هستند.


** وقتی محیط کار و مهمانی با یکدیگر تفاوتی ندارند


مهری.م دختر جوانی که کارمند یکی از ادارات خصوصی است در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با وضعیت بدحجابی در تابستان امسال عنوان می‌کند: متاسفانه در تابستان امسال وضعیت بدحجابی شدت گرفته است و شاهد رواج پوشش‌های عجیب در میان دختران جوان هستیم، لباس‌هایی که برای حضور در سطح جامعه به فروش می‌رسد به هیچ عنوان مناسب برای محیط‌های اجتماعی نیست.


وی می‌افزاید: پوشش بنده مانتو است اما تلاش می‌کنم از مانتوهای بلند که برای حضور در سطح جامعه و محیط کار مناسب است استفاده کنم ولی خیلی عجیب است که به شما بگویم برای پیدا کردن یک مانتوی ساده برای محیط کار باید کلی بازار را بگردم.


این دختر جوان با ابراز تاسف از وضعیت فعلی حجاب در سطح جامعه ادامه می‌دهد: من به دلیل پوشش ساده‌ام در محیط کار بارها از سوی همکارانم مورد سرزنش قرار می‌گیرم چرا در جامعه هنوز برخی شهروندان متوجه این موضوع نشده‌اند که نوع پوشش محیط کار با پوشش مهمانی متفاوت است هم‌اکنون شاهد هستیم که مانتو و شلوارهایی که توسط برخی از دختران جوان استفاده می‌شود به هیچ عنوان نمی‌توان نام پوشش را بر آن نهاد.


وی می‌گوید: برخی افراد از حضور گشت‌های ارشاد در سطح جامعه ابراز نارضایتی می‌کنند اما تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اند که نوع رفتار و پوشش خودشان منجر به وجود چنین گشت‌هایی در خیابان‌ها می‌شود.


** فروشنده‌هایی که همه چیز را خلاصه در بدحجابی می‌دانند


کار به جایی رسیده است که اگر پوشش مناسبی داشته باشی و برای خرید به ویژه به مراکز شمالی پایتخت مراجعه کنی با بی‌توجهی فروشنده مواجه خواهی شد و باید مدت‌ها منتظر بمانی تا خوش و بش فروشنده با دخترانی که چهره‌های اصلیشان زیر حجم انبوهی از آرایش پنهان شده است پایان یابد تا آن وقت از سر اکراه به تویی که از نظر او قابل پذیرش نیستی چون حجاب کاملی داری پاسخی دهد.


آری این واقعیت امروز جامعه اسلامی ماست واقعیتی دردآور و غیرقابل باور، مردانی که روزگاری برایشان قابل قبول نبود تا همسر یا دخترشان قسمت کوچکی از موهایش نمایان شود این روزها در برابر بدحجابان خود را باخته‌اند.


خانم اسلاملو زن میانسالی است که از وضعیت فعلی حجاب در کشوری اسلامی همچون ایران گلایه دارد می گوید:‌ حجاب و پوشش مناسب موجب رواج عفت و رفتار سالم در سطح جامعه می‌شود و شهروندان نیز از مزایای آن بهره می‌برند اما این روزها متاسفانه شاهد رنگ باختن غیرت در میان برخی از مردان شده‌ایم به گونه‌ای که اغلب فروشنده‌ها در پاسخگویی به زنان محجبه بی‌تمایل هستند.


وی می‌افزاید: برخی رفتارها از سوی زنان و دخترانی که حجاب نامناسبی دارند به قدری زننده است که بنده به عنوان یک خانم از آن شرم دارم؛ چند روز پیش در یکی از میادین شمال تهران صحنه بسیار زننده‌ای از خودنمایی دختر جوان که لباسی کاملا باز داشت و از پوشش ساپورت نیز به جای شلوار استفاده کرده بود دیدم و واقعا به خاطر این وضعیت شهر تأسف خوردم. تا چه زمانی باید شاهد چنین رفتارها و پوشش‌هایی باشیم و جرئت سخن گفتن یا حتی اعتراض کردن نداشته باشیم مگر ایران یک کشور اسلامی با ضوابط مشخص برای پوشش نیست؟


اسلاملو بیان می‌کند: برای یافتن یک لباس مناسب برای حضور در محیط‌های اجتماعی باید ساعت‌ها در بازار جست‌وجو کنم و دست آخر یک مانتو با کیفیت پایین و پارچه نامناسب را پیدا می‌کنم که به عنوان یک پوشش مناسب برای محیط‌های اجتماعی قابل استفاده است. چرا باید تولیدکنندگان برای ارائه مانتوهای بلند که به عنوان یک پوشش مناسب قابل استفاده است از بدترین پارچه خود استفاده کنند؟


برخی از شهروندان نیز معتقدند که سن بدحجابی بسیار پایین آمده است،‌ نرگس.ن که خود دبیر یکی از دبیرستان‌های شهر تهران است با انتقاد از گسترش بدحجابی در میان دانش‌آموزان می‌گوید: متاسفانه سن بدحجابی دائم در حال پایین آمدن است به گونه‌ای که اغلب دانش‌آموزان را نیز درگیر کرده است.


وی با اشاره به اینکه مادری که خود پوشش نامناسب دارد چگونه می‌تواند فرزند باحجابی را تربیت کند، عنوان می‌کند:در چنین شرایطی حتی آموزش‌های مدارس نیز نمی‌تواند موثر واقع شود.


اما راه حل رهایی از این وضعیت چیست؟‌ به واقع باید چه تدبیری اندیشید تا بدحجابی با سرعت نور به حرکت خود ادامه ندهد، واقعیت این است که اگر این روند ادامه یابد هیچ بعید نیست که چند تابستان دیگر عملا عریان‌گری را در جامعه شاهد باشیم.


** سال‌هاست که در اقدام فرهنگی درجا می‌زنیم


معصومه حاج حسینی استاد حوزه و دانشگاه معتقد است مسئله بدحجابی و رواج مدل‌های مختلف پوشش نامناسب در سطح جامعه مذهبی ایران از چند بعد قابل بررسی است و تا یادمان می‌آید سال‌هاست که عنوان می‌شود باید برای رواح حجاب و پوشش مناسب در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود اما تاکنون متولیان این موضوع به درستی شناخته نشده‌اند و اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.


وی می‌افزاید: اقدام فرهنگی در حوزه حجاب شعاری است که سال‌هاست آن را سرمی‌دهند اما مشخص نیست که این اقدام فرهنگی چگونه و توسط چه نهادهایی باید انجام شود.

طی ماه‌های اخیر افرادی که اقدام به امر به معروف می‌کردند از سوی بدحجابان مورد گستاخی و جسارت قرار گرفتند. بنده هنگامی که به یک خانم جوانی که با همسرش در خیابان بود به دلیل بدپوششی تذکر دادم با رفتار بسیار زننده همسر وی مواجه شدم که به بنده گفت دوران شما گذشته و به تاریخ پیوسته‌اید. بنابراین در مقطع کنونی نیاز داریم تا دولت جدید در حوزه فرهنگی و مسائل مربوط به حجاب و پوشش به طور مشخص موضع خود را مشخص کند.


شاید در وضعیت اورژانسی بدحجابی که در حال تبدیل به عریان‌گری است نیاز به حضور پررنگ‌تر علما و مراجع تقلید داریم، علما و مراجع تقلید در زمان طاغوت نقش بسیار تاثیرگذاری را در سطح جامعه داشتند و سخن آنها را به عنوان مرجع دینی می‌پذیرفتند؛ هم‌اکنون که در حکومت اسلامی قرار داریم جایگاه برای نقش آفرینی علما و مراجع تقلید بازتر است. آنها می‌توانند با بیانیه‌های تاثیرگذار خود حکومت اسلامی را یاری رسانده و موضوع حجاب و مسائل اخلاقی را در جامعه جهت دهی کنند و به اوضاع نابه سامان بدپوششی در جامعه سامانی دهند.

۱۳۹۲/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...