نسخه چاپی

حداد عادل: مخالفان كدخدایی پاسخ قانع‌كننده‌‌ای نداشتند

رییس فراكسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به پرسشی كه از نمایندگان مخالف كدخدایی كرده بود، اشاره و تصریح كرد: آنها در پاسخ به این سوال كه چرا به كدخدایی رای ندادند، پاسخ قانع كننده‌ای نداشتند.

به گزارش نما، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگریان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با بیان اینکه کدخدایی از دوستانی است که از ده سال پیش توفیق آشنایی و همکاری بیشتر را با وی پیدا کرد‌ه‌ام، گفت: باید دو مقدمه بگویم تا معلوم شود چرا ما باید قدردان کدخدایی باشیم.

وی اولین موضوع را اهمیت علم حقوق دانست و اظهار داشت: هر حکومتی که حقوقدان‌های بزرگی داشته باشد، قوت بیشتری دارد. اگر ما تاریخ سیاسی جهان معاصر را بررسی کنیم، رهبران و بزرگان حکومت‌های موفق، حقوقدان‌های بزرگی مثل گاندی بودند .

رئیس فراکسیون اصولگرایان حقوق را بیان مناسبات سیاسی و اجتماعی خواند و افزود: حکومت عهده دار مناسبات سیاسی - اجتماعی است و حقوق زبان حکومت کردن است.

حداد عادل با اشاره به ارائه حاصل مشورت‌ها در مجمع تشخیص مصلحت مجلس و بسیاری نهادهای دیگر به زبان حقوقی اظهار داشت: همانطور که در علم فیزیک قوانین به زبان ریاضی است، در مسائل سیاسی نیز قوانین باید به زبان حقوق باشد.

وی یکی از ضعف‌ها و مشکلات نظام انقلاب اسلامی را کمبود حقوقدان معتقد و انقلابی دانست و گفت: نسلهای قبلی ما تصورشان از علم حقوق این بوده که حقوقدانان به دعواهای بین اشخاص توجه می‌کردند و نقش آن را در سیاست بین المللی و دفاع از کشور در عرصه جهانی کمتر ارزیابی می‌کردند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این وضعیت و اینکه متدینی نمی‌خواستند دلال مظلمه در زمان طاغوت شود، سبب شد اقبال به علم حقوق کمتر شود.

حداد عادل با بیان اینکه اگر اهمیت علم حقوق و عدم اقبال متدینین را کنار هم بگذاریم، معلوم می‌شود که چه میزان این عزیزان "عزیز الوجود" هستند اظهار داشت: یکی از این افراد آقای کدخدایی است که ما ایشان را در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در شورا آزموده‌ایم و ‌آزمایش بزرگ وی در خدمت آیت الله جنتی در فتنه ۸۸ بود.

وی به انتخابات سال ۸۸ و حوادث پس از آن اشاره کرد و گفت: من در آن زمان عضو هیئت شش نفره شورا بودم که بعد از تمدید مهلت به موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفت. من رابط بین شورای نگهبان و معترضان بودم. قرار بود ما ببینیم آنها چه می‌خواهند و آن را به شورا ارائه کنیم و نتیجه نیز به ملت اعلام شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه من در آن زمان با آقای کدخدایی از نزدیک برخورد داشتم و موضع گیری ایشان و اعتماد آیت الله جنتی به وی را دیدم، تصریح کرد: تصویری که از ‌آقای کدخدایی در ذهن بنده نقش بسته یک حقوق دان انقلابی و اصولگرایی است که در خدمت شیخ و پیر اصولگرایان حضرت آیت الله جنتی خدمت کرده است.

حداد عادل در ادامه به عدم رای مجلس به کدخدایی اشاره کرد و گفت: آنچه که در دو ماه اخیر باعث تاسف ما شد، این بود که کدخدایی بی‌هیچ جرمی در مجلس اصولگرایان رای نیاورد، این از شگفتی‌های مجلس بود که ایشان بدون اینکه از اصولگرایی تخطی کرده باشد، رای نیاورد.

وی با اشاره به پشتیبانی فراکسیون اصولگرایان از کدخدایی به پرسشی که از نمایندگان مخالف کدخدایی کرده بود، اشاره و تصریح کرد: آنها در پاسخ به این سوال که چرا به کدخدایی رای ندادند، پاسخ قانع کننده‌ای نداشتند. این موضوع در اذعان باید مثل خیلی پرونده‌های دیگر که در وقت مناسب گشوده و بررسی می‌شود، باقی بماند.

حداد عادل با بیان اینکه پیش از من آیت الله جنتی با زبان خودشان درددل کردند و من نباید در آن چیزی بیافزایم، اظهار داشت: خوشحال بودیم که یک نیروی صادق و امین در خدمت شورای نگهبان و نظام است و اکنون نیز خوشحالیم که کدخدایی همکاری‌اش را با شورای نگهبان قطع نکرده، ولی از اینکه هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس از خدمات وی محروم شده، متاسفیم.

وی با ابراز امیدواری از تداوم خیر و برکات کدخدایی در دانشگاه حقوق و شورا گفت: همه ما وظیفه داریم نام کدخدایی را در دل و جان به عنوان پیرو اهل صداقت و یک انقلابی ثبت کنیم و امیدوارم وی به خدماتش ادامه دهد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه حضار عموماً همزبان هستند که از کدخدایی بخواهیم آیت الله جنتی را تنها نگذارند، گفت: باید از زحمات آیت الله جنتی نیز تشکر کرد، اگر چه شان ایشان اجل از سپاسگزاری بنده است.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...