نسخه چاپی

جان كری: آمریكا به حفظ اعمال فشار بر ایران متعهد است

وزیر امور خارجه آمریكا مدعی شد كه تا زمانی كه تهران نگرانی‌های موجود پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای اش را رفع نكند، آمریكا و جامعه بین‌المللی به اعمال فشارها بر ایران ادامه خواهند داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری‌ «ترند»، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که دولت واشنگتن و جامعه بین‌المللی به حفظ فشار بر دولت ایران تا زمانی که تهران نگرانی‌های موجود درباره برنامه هسته‌ای‌اش را کاملا بررسی کند، متعهد است.

بر اساس این خبر، کری مدعی شد که کل 20 کشور و اقتصاد (جهان) به طور قابل توجهی حجم خرید نفت خام خود از ایران را کاهش داده‌اند؛ ما فشار قابل توجهی بر دولت ایران وارد کرده‌ایم و به همکاری با شرکای خود جهت افزایش فشارها بر ایران تا زمانیکه تهران تعهدات بین‌المللی خود را تامین کند، ادامه خواهیم داد.

دولت آمریکا مدعی است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران بعد نظامی دارد اما تهران چنین ادعایی را موکدا رد و تاکید کرده است که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری‌های صلح آمیز هسته‌ای را برای خود قائل است.

بازرسان آژانس نیز در تحقیقات متعددی که از تاسیسات هسته‌ای ایران به عمل آورده‌اند، به هیچ مدرکی دال بر انحراف فعالیت‌های هسته‌ای ایران به سوی ابعاد نظامی دست پیدا نکرده‌اند.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...