نسخه چاپی

نتایج كنكور پنج‌شنبه اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۲ زودتر از موعد مقرر شده در ۲۱ شهریورماه امكان ندارد.

به گزارش نما ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به برنامه زمان‌بندی شده در سازمان امکان اعلام نتایج نهایی 92 زودتر از زمان تعیین شده وجود ندارد.

وی افزود: در دو هفته گذشته اسامی 30 هزار نفر از پذیرفته شدگان دانشگاه شاهد و فرهنگیان را اعلام کرده‌ایم و این داوطلبان برای پذیرش در مرحله دوم، دو هفته زمان داشتند که مصاحبه‌هایشان را انجام دهند.

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: این پروسه زمانی تا هفته جاری به طول می‌انجامد و همچنین فرآیند گزینش علمی داوطلبان حدود 4 یا 5 روز طول می‌کشد.

وی تاکید کرد: طبق این برنامه‌ریزی اعلام نتایج نهایی کنکور را برای روز 21 شهریورماه در نظر گرفته‌ایم و فقط ممکن است این زمان یکی دو روز عقب بیفتد اما اعلام نتایج زودتر از این زمان ممکن نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پیشنهاد ما به دانشگاه‌ها این بود که برای ورودی‌های جدید برنامه افتتاحیه‌ای جدا از سایر داوطلبان برگزار شود و دانشگاه‌ها در صورت امکان اردوی آشنایی را یک هفته دیرتر برای ورودی‌های جدید برگزار کنند.

خدایی تاکید کرد: اما در بحث تحصیلات تکمیلی اعلام نتایج به شکلی پیش رفت که دانشگاه‌ها مشکلی برای آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا ندارند، اما به دلیل فشردگی برنامه و فرآیندهای داخل سیستم آزمون سراسری مثل فرصت 10 روزه انتخاب رشته این امکان برای مقطع کارشناسی وجود ندارد.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...