نسخه چاپی

تاثیر ویتامین D در رشد استخوان‌ها و جذب كلسیم در كودكان

یك متخصص بیماری‌های كودك گفت: ویتامین "D" برای رشد استخوان لازم و به جذب كلسیم در استخوان كمك می‌كند و نیز قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف ماهی تن و روغن ماهی بهترین راه دریافت ویتامین "D" است.

به گزارش نما، دکتر فاطمه طاهرزاده در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: برخی کودکان کوچکتر ممکن است میان وعده صبح داشته باشند، اما اغلب کودکان سنین مدرسه میان وعده صبح ندارند و طبیعی است آنها در ساعات بعد از مدرسه بسیار گرسنه باشند و تمایل به مصرف تنقلات ناسالم پیدا کنند.

وی افزود: در میان وعده به هیچ عنوان نوشابه و آب میوه‌­های شیرین شده به کودکان ندهید و درعوض باید به آنها آب و یا شیر کم چرب داده شود.

وی در خصوص ویتامین‌های لازم برای کودکان، ادامه داد: ویتامین D برای رشد استخوان لازم و به جذب کلسیم در استخوان کمک می کند ونیز قرار گرفتن در معرض نور خورشید، منابع دیگر قارچ، ماهی تن و روغن ماهی بهترین راه دریافت ویتامین D است.

این متخصص بیماری‌های کودک افزود: ویتامین B1 برای رشد قد و استخوان کودکان مهم بوده و نیز این ویتامین برای هضم و جذب مواد مغذی در بدن لازم است.

طاهرزاده تصریح کرد: از دیگر ویتامین‌های موثر در این زمینه ویتامین B5 است که نقش این ویتامین، تحریک هورمون‌ها برای استخوان سازی است، اگر چه مقدار کم آن لازم است اما همین مقدار حیاتی بوده و منبع عالی ویتامین B5، قارچ، پنیر و جگر است.

وی با اشاره به دیگر ویتامین‌ها مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B12 خاطرنشان کرد: ویتامین B12 در ساخت فولات و کربوهیدرات لازم برای رشد طبیعی کودک حیاتی است، ویتامین C در رشد کودکان موثر است. اسید اسکوربیک برای سلامت استخوان لازم است، ویتامین A برای تمامی ارگان­‌های حیاتی و تنظیم سیستم ایمنی ضروری است.

۱۳۹۲/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...