نسخه چاپی

احمدي‌لاشكي:

دانشگاه‌ها محل ترانزیت نخبگان نباشند

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از بدل شدن دانشگاه‌های تراز اول كشورمان به محل ترانزیت نخبگان به خارج، گفت: تا زمانی كه نخبگان دغدغه معاش داشته و زمینه ای برای كاربردی كردن مقالات علمی آنان در كشور فراهم نشود شاهد تكرار این واقعیت تلخ خواهیم بود.

به گزارش نما، قاسم احمدی لاشکی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه صرف انباشت علم و تولید مقالات علمی بین‌المللی به پیشرفت کشور منجر نمی‌شود، توضیح داد: یکی از ملاک های توسعه‌یافتگی و پیشرفت، تولید مقالات ISI است که جمهوری اسلامی ایران نیز در این حوزه حائز رتبه 13 در جهان است.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این مسئله نشانگر توجه جامعه ایران به بحث توسعه علمی است و باید به فال نیک گرفته شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، با بیان اینکه صرف تولید علم و ازدیاد تعداد مقالات علمی باعث رشد و پیشرفت نمی‌شود، ادامه داد: نباید دانشگاه‌ها به عرصه رقابت سرسام آور برای تولید این نوع مقالات بدل شود بلکه باید از این محصولات دانشگاهی استفاده کاربردی و علمی کرد.

احمدی لاشکی، افزود: در کشورهای توسعه یافته از علم تولید شده استفاده ابزاری و کاربردی می‌شود و این راهی برای تولید ثروت است.

نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس نهم، تصریح کرد: برای کاربردی کردن مقالات و پایانامه‌های دانشگاهی باید از ظرفیت‌های مراکز رشد و همچنین پارک‌های علم و فناوری استفاده شود.



10 پارک علم و فناوری دیگر تاسیس می‌شود

وی با بیان اینکه مجلس در ذیل بودجه 92 اجازه تاسیس 10 پارک علم و فناوری را صادر کرد، توضیح داد: مجلس به بحث کاربردی کردن علم و تولید ثروت از علم توجه روزافزونی دارد و دولت نیز باید تمام تلاش خود را در این حوزه انجام بدهد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، با انتقاد از بدل شدن دانشگاه‌های تراز اول به محل ترانزیت نخبگان به خارج، گفت: کشور باید اسباب زندگی بدون دغدغه‌ی معاش را برای نخبگان فراهم کند تا دیگر کشورها جاذبه‌ای برای نخبگان کشورمان نداشته باشند.

وی افزود: نخبگانی که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند همان افرادی هستند که این مقالات را تولید می‌کنند از این رو با فراهم کردن بستر برای کاربردی کردن تولیدات علمی باید عرصه برای ماندن این افراد در کشور فراهم شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نفس مهاجرت نخبگان به خارج از کشور امر نامطلوبی نیست ولی این افراد باید به کشور بازگردند و به جامعه خود خدمت کنند و مراقب شستشوی مغزی فضای علمی غرب باشند.

۱۳۹۲/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...