نسخه چاپی

امنيت ملي در برابر ناامني غذايي؛

افزایش تعداد گرسنگان در آمریكا در آستانه حمله احتمالی به سوریه

پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی تحت عنوان "امنیت ملی در برابر ناامنی غذایی" نوشت: در حالیكه دولت باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا برای جنگ سوریه آماده می شود ، شمار افراد گرسنه در دوران ریاست جمهوری اوباما رو به افزایش است به طوری كه از هر هفت آمریكایی یك نفر گرسنه است.

به گزارش نما به نقل از گلوبال ريسرچ، هنگامي که اوباما در فکر اختصاص چند صد ميليارد دلار به جنگ در منطقه خاورميانه است که احتمالا به زودي شامل سوريه نيز خواهد شد ، کنگره آمريکا درصدد قطع کمک غذايي 40 ميليارد دلاري به بخش هاي مختلف اين کشور است.

وزارت کشاورزي آمريکا به تازگي در گزارشي اعلام کرد حدود 18 ميليون خانوار يا 49 ميليون آمريکايي براي سير کردن خود و اعضاي خانواده شان با مشکلات مالي زيادي مواجه هستند.

از سال 1995 درصد گرسنگي در آمريکا حدود 12 درصد بود اما در سال 2008 ميلادي اين رقم به 14.6 درصد رسيد و از آن زمان به بعد ، بيش از 14 درصد بوده است.

در سال 2012 ميلادي اين رقم به 14.5درصد رسيد يعني از هر هفت نفر يک نفر قادر به تامين مواد غذايي مورد نياز خود نبود.

تنها 59 درصد اين افراد کمک غذايي به مبلغ يک دلار و 33 سنت براي هر غذا دريافت مي کنند و اين در حاليست که جمهوريخواهان قصد دارند ظرف ده سال 40 ميليارد دلار از کمک هاي ضروري به بخش خدمات اجتماعي را کاهش دهند.

اما با وجود همه اين مشکلات ، اوباما مانند روساي جمهوري پيشين آمريکا همچنان صدها ميليارد دلار را صرف ماشين جنگي مي کند به طوري که آمريکا در سال 2012 ميلادي 684 ميليارد دلار يعني حدود 39 درصد کل بودجه نظامي جهان را به برنامه هاي نظامي خود اختصاص داد.

هزينه هاي نظامي آمريکا که پيشتر 711 ميليارد دلار بود از سال 2008 ميلادي تاکنون کاهش يافته است اما با اين وجود اگر آمريکا بودجه نظامي خود را به نصف کاهش دهد هنوز بيشتر از بودجه نظامي چين ، روسيه و انگليس است.

برنامه جهاني غذاي سازمان ملل متحد برآورد مي کند در جهان از هر هشت نفر يک نفر گرسنه باشد.

۱۳۹۲/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...