نسخه چاپی

شیر غذایی بدون جایگزین

مشاور ارشد صنایع شیر ایران با اشاره به اینكه شیر و فرآورده‌های آن به عنوان ماده ای حیاتی و ارزشمند از جایگاهی ویژه برخوردار است گفت: شیر كامل ترین غذایی است كه جایگزین ندارد.

به گزارش نما، حسین چمنی روز پنجشنبه در همایش سلامتی، ارمغان شیر افزود: این محصول به عنوان كامل ترین غذای شناخته شده، حاوی چنان تنوعی از مواد مغذی است كه می‌تواند همه وظایف غذا در بدن را انجام دهد.

چمنی، شیر را دارای هر شش ماده مغذی آب، پروتئین، چربی، كربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین برشمرد و گفت: شیر با نسبتی بسیار مناسب و تركیبی چند وجهی نیاز غذایی انسان را تامین می‌كند.

وی، بابیان اینكه نیاز سالمند از نظر تقویمی‌و سلامتی متفاوت است ابراز كرد: مرز بین پیری و جوانی در ناتوانی بوده كه توانمند دارای زندگی سالمی‌است.چمنی تاكید كرد: پیری امری محتوم است و هم‌اكنون 8درصد جمعیت كشور را سالمندان تشكیل می‌دهند. وی اضافه كرد: ۶۰درصد هزینه‌های درمان كشور متعلق به جمعیت سالمند است.

به گفته چمنی، طی ۴۰ سال آینده بیش از ۲۵ درصد جمعیت كشور شامل ۲۶ میلیون نفر سالمند خواهد بود.مشاور ارشد صنایع شیر ایران گفت: ۸۰ درصد مشكلات سالمندان كشور، مشكل اسكلتی، حركتی و گوارشی بوده كه در مرحله اول از دهان و دندان شروع می‌شود.چمنی با تاكید بر اینكه ۹۰ درصد افراد درجامعه دچار كمبود كلسیم هستند افزود: موضوع كلسیم ارتباط مستقیمی‌به فرهنگ و میزان مصرف شیر در كشور دارد و این ماده غذایی هیچ جایگزینی ندارد.


منبع: روزنامه آرمان

۱۳۹۲/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...