نسخه چاپی

آمار نگران كننده‌ای از كودكان بازمانده از تحصیل

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاكید بر اینكه در رفع معضل بیسوادی صد درصد موفق عمل نكردیم، گفت: در شرایطی كه وجود حتی یك بی سواد هم برای جامعه زیاد بوده، شاهد آن هستیم كه در برخی استانها آمار نگران كننده‌ای از كودكان بازمانده از تحصیل وجود دارد.

به گزارش نما، فرهاد بشیری در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری روز ملی مبارزه با بیسوادی، افزود: اگرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حرکت‌های مثبتی در زمینه مبارزه با بیسوادی در کشور صورت گرفته اما واقعیت آن است که برای کنترل و ریشه کن کردن بیسوادی نیازمند آن هستیم که متولیان و دستگاه‌های مربوطه با اراده محکم تر به رفع این معضل اجتماعی بپردازند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با شرایط فعلی کشور و وضعیت موجود فرهنگی حتی یک بی سواد هم برای جامعه زیاد بوده، این در حالی است که در برخی استانها هنوز آمار نگران کننده‌ای از کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد که نشان دهنده نقطه ضعف در ریشه کن کردن بیسوادی است.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت وجود عزمی ملی برای حذف بیسوادی در کشور، یادآور شد: کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس باید فعالیت خود در زمینه اقدامات حمایتی و نظارتی بر دستگاه‌های متولی بیسوادی در کشور با هدف از بین بردن کاستی‌ها با جدیت بیشتری پیگیری کند.

بشیری با تاکید بر اینکه سودآموزی در کشور باید امروزی و متناسب با تکنیک روز باشد، گفت: سال گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جلساتی در خصوص ریشه کن کردن بیسوادی برگزار کرد که تنها نتیجه این جلسات تاکید بر داشتن نگاهی جدی برای حل معضل بیسوادی در کشور بود.

وی با بیان اینکه متولیان رسیدگی به امر آموزشی و مبارزه با ریشه کن کردن بیسوادی باید هماهنگ عمل کنند، ادامه داد: نهضت سواد آموزی باید با حمایت دیگر دستگاه‌های متولی از جمله رسانه ملی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها تلاش خود را با جدیت تمام در راستای رسیدن به اهداف مربوط به بخش آموزشی پیگیری کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزش وپرورش مسئول اصلی برای مبارزه با معضل بیسوادی بوده که به طور قطع مشارکت دستگاه‌هایی مانند شهرداری، بخشداری‌ها، شوراها و مجموعه‌های فرهنگی نیز برای ریشه کن کردن بیسوادی بی‌تأثیر نخواهند بود.

۱۳۹۲/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...