نسخه چاپی

محسنی اژه‌ای: قوه‌قضاییه نمی‌تواند نسبت به مسائل‌كشور بی‌تفاوت باشد/ آخرین وضعیت پرونده سد كارون۳ و عیاشی

امروز صبح مراسم تودیع و معارفه معاونین امنیتی و سیاسی دادستان كل در كاخ دادگستری برگزار شد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور با بیان این که این مراسم جهت تقدیر و تشکر از دو مدیر خوب و متعهد برگزار شده است گفت: همچنین در این مراسم از قاضی سراج که سالیان سال در سنگری از سنگرهای این نظام خالصانه و بی ادعا تمام توان خود را در جهت انجام وظیفه به کار گرفت، تشکر می‌کنیم و اعلام آمادگی می‌کنیم تا با مدیر دیگری از مدیران پاک و دلسوخته نظام همکاری داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه بختیاری جزء مدیران وظیفه‌شناس، وقت‌شناس و دلسوز بوده است، گفت: وی با همین روحیات حضور در این سمت را قبول کرده است.

او همچنین به جایگاه قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه با عنوان یک قوه از سه قوه نظام جمهوری اسلامی و به دلیل جایگاه و مرتبه‌ای که دارد در مسائل سیاسی امنیتی نقش موثری دارد و نقطه اتصال دستگاه قضا با مسائل سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی کشور، دادستانی کل کشور است.

وی افزود: قوه قضائیه در عین حال که یک قوه مستقل است و اساس کار او را قضا تشکیل می‌دهد اما نمی‌تواند نسبت به مسائل سیاسی، امنیت داخلی و خارجی و مسائل فرهنگی و اجتماعی بی تفاوت باشد.

دادستان کل کشور همچنین گفت: در جریان تأسیس احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی، دادستانی کل کشور ضمن عضویت در کمیسیون ماده 10 انجام وظیفه می‌کند و در جهت تاسیس یک حزب و گروه سیاسی و نظارت بر عملکرد آنها نقش موثری دارد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش دادستانی در انتخابات گفت: دادستانی کل کشور در یکی از مسائل مهم سیاسی کشور که همان انتخابات است نقش ویژه‌ای دارد و در طول بیش از 30 سال، دادستانی به نمایندگی از قوه قضائیه در مراحل مختلف انتخابات حضور داشته است. دادستانی چه در تبلیغات ریاست جمهوری و چه در هماهنگی با وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها در برپایی انتخابات سالم و پرشور فعالیت داشته و پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات به امر ریاست قوه قضائیه به دادستانی کل کشور محول شده است.

اژه‌ای همچنین ضمن قدردانی از زحمات قاضی سراج گفت: در تمام طول سنوات گذشته، قاضی سراج به عنوان فردی با سابقه و آشنا به قوانین در همه این مراحل به نمایندگی از دادستانی در همه جلسات شرکت کرده و ضمن تعامل مناسب با همه دستگاه‌ها، جایگاه قوه و استقلال قوه قضائیه را حفظ کرده است.

او سپس با بیان این که بختیاری معرف حضور همه است و نیازی به معارفه برای ایشان نبود، خطاب به او گفت: جناب بختیاری به اذعان همه کسانی که شما را می‌شناسند شما فردی دلسوز، متواضع و وقت‌شناس هستید.

سخنگوی دستگاه قضائی تصریح کرد: من یاد ندارم که در طول آشنایی بیش از 20 سال با بختیاری، ایشان در جلسه‌ای دیرتر از وقت خود حاضر شده باشند یا کاری که بر عهده‌اش بوده را به سرانجام نرسانده باشد و حقیقتاً با مسئولیت‌های مختلفی که در گذشته داشته امروز با این سن و با توجه به شرایط جسمانی فعلی ایثار کرده و این مسئولیت را پذیرفته و امیدوارم بهتر از گذشته و بیش از پیش نسبت به انجام وظایفش در جهت تقویت مسائل حقوقی و اصولی کار کند.

دادستان کل کشور با خاطرنشان کردن این که در شرایط کنونی که کشور نیاز به تعامل، همفکری، بصیرت و اگاهی به جریان های سخت و نرم دارد باید با تعامل و هماهنگی با دیگران بتوانیم فعالیت‌های خود را به بهترین نحو انجام دهیم، خطاب به بختیاری گفت: شما به لحاظ مسئولیت‌هایی که در قوه قضائیه و مجریه داشته‌اید با همه امور آشنایی دارید، مسئولین را می‌شناسید و با سیاست‌های کلی نظام آشنا هستید اما در عین حال مشورت و مطالبه تدبیر در مسائل نیاز اصلی است و با توجه به پیچیدگی‌های مسائل امنیتی در مسائل، هوشیاری و بصیرت ضروری است.

آخرین وضعیت پرونده "عیاشی" و "قربانیان سد کارون"
ناصر سراجُ معاون سابق دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور گفت: نیازی به تودیع و معارفه نبود زیرا آقای بختیاری شناخته شده‌ هستند ولی چون دستور دادند ما نیز امتثال امر کردیم. بنده مدت چهار سال در خدمت آقای محسنی بودم و سخت بود وی را تنها بگذارم ولی وقتی آقای بختیاری قبول کردند، خیلی خوشحال شدم زیرا انسانی متعهد هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از آیت‌الله آملی لاریجانی تشکر می‌کنم و امیدوارم در آخر شرمنده الطاف ایشان نشوم. در مورد کارهایی که دادستانی داشتم باید بگویم حدود 15 نوع جلسه وجود داشت که حتما باید شخصا در آن شرکت می‌کردم. اولین آنها جلسه هیات نظارت بر مطبوعات بود. ما حدود 15 هزار نشریه در کشور داریم که باید بر آنها نظارت می‌کردیم. همچنین انتخابات هیات منصفه از وظایف ما بود که مهر ماه سال جاری نیز انتخابات برگزار می‌شود و باید 400 منصف را انتخاب کنیم. من همچنین نماینده قوه قضاییه در شورای رقابت بودم و هشت سال است که عضو شورای امنیت کشور هستم.

رئیس سازمان بازرسی کل با اشاره به فعالیت‌هایش در کمیسیون احزاب گفت: ما بیش از 200 حزب داریم که به آنها مجوز داده‌ایم و در این راستا نیز وظایفی را بر عهده داشتیم. در زمان انتخابات نیز بیش از 5 هزار استعلام فقط در رابطه با انتخابات مجلس داشته‌ایم.

او گفت: در رابطه با آتش سوزی خودروها اقدامات زیادی انجام شد تا اینکه رئیس ایران خودرو را خواستند و از او تعهد گرفتند که قطعه معیوب در خودروها را تعویض کند و بعد از آن آتش سوزی‌های متوقف شد.

سراج با اشاره به موضوع رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی از وجود پرونده‌ای در اهواز خبر داد و گفت: شخصی به نام علی عیاشی چند صد میلیون تومان پول مردم را در این شهر برده و فرار کرده بود. من با دادستان کل یونان مذاکره کردم و قرار شد متهم را به ما بدهند ولی گفتند که کمیساریای فرانسه باید در این باره نظر بدهد که در نهایت همکاری نکردند، ولی با شناسایی اموال این فرد قرار شد پول مردم به آنها بازگردانده شود.

به گزارش خبرآنلاین، معاون سابق دادستان کل کشور با اشاره به حادثه سد کارون 3 گفت: افرادی که در آن حادثه کشته شدند واقعا مستضعف بودند. ما با هیاتی به آنجا سفر کردیم و اوضاع ر ا مورد بررسی قراردادیم. در تهران رییس آب نیرو و افراد دیگری را دعوت کردم و چهار خواسته از آنها خواسته که خوشبختانه هر چهار خواسته انجام شد. ما در آنجا خواستیم نیروها را برای رفع مشکلات افزایش دهند و اولین خواسته ما این بود که دیه این افراد پرداخت شود که بر این اساس به هر خانواده 114 میلیون تومان پرداخت شد. همچنین با فعالیت‌های قرارگاه خاتم قرار شد 14 روستا به خشکی متصل شوند. همچنین در آنجا برای ساخت دو پل مشغول فعالیت هستند.

۱۳۹۲/۶/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...