نسخه چاپی

باراك اوباما در دام افتاد

وزیر خارجه ایران امروز طی اظهاراتی در كنفرانس خبری مشترك با همتای عراقی خود با اشاره به جنگ احتمالی آمریكا علیه سوریه تاكید كرد كه ریس جمهور آمریكا در دامی وارد شده است كه برای او انداخته شده و امیدواریم با درایت از آن بیرون بیاید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران امروز (یک‌شنبه) طی اظهاراتی درباره جنگ احتمالی علیه سوریه در کنفرانس خبری مشترک خود با "هوشیار زیباری" همتای عراقی خود تاکید کرد که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در دامی وارد شده است که برای او انداخته شده و امیدواریم با درایت از آن بیرون بیاید.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد که امروز که منطقه در شرایط حساسی به سر می برد، همکاری و همفکری کشورهای منطقه برای جلوگیری از جنگ احتمالی در سوریه نیاز است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره موضع ایران در قبال استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران که قربانی تسلیحات شیمیایی است معنی محکومیت استفاده از این تسلیحات را درک نکرده است.

وی در ادامه تصریح کرد که ایران به دنبال یافتن راهی برای فروکش کردن آتش جنگ است نه افزودن بر آتش آن.

ظریف گفت: من احساس می‌کنم که جنگ در منطقه، جنگ علیه کل کشورهای منطقه است و خاو میانه را به ناامنی خواهد کشید.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که با این خیال بافی که برخی به دنبال آن هستند که با جنگ مشکلات خود را حل کنند مبارزه کنیم. گروهی که فکر می‌کنند که جنگ راه حل است در 100 سال پیش زندگی می‌کنند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد که چگونه کشورهایی که ادعای تمدن دارند اولین اصل قانون بین المللی که عدم توسل به زور است را نادیده می‌گیرند.

ظریف گفت: نمی‌دانم چرا هیچ کسی متوجه نیست که دنیای متمدن همه انتخاب ها را از روی میز برداشته است و هیچ کسی انتخاب هایی بر روی میز ندارد که از زور استفاده کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حوادث اخیر در اردوگاه اشرف گفت: ما حضور تروریست‌ها را در عراق که با دولت صدام در سرکوب مردم این کشور نقش عمده‌ای داشتند خطر بزرگی می‌دانستیم و می‌دانیم و متأسفیم که تروریست‌ها آمادگی ترک خاک عراق را نداشتند و این اتفاقات را درپی داشت.

۱۳۹۲/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...