نسخه چاپی

در گفنگوي اختصاصي با نما

كفاشیان:عباسی دست ما را در حنا گذاشت /حساب فدراسیون خالی است/كرش فقط عصبانی بود

عکس خبري -كفاشيان:عباسي دست ما را در حنا گذاشت /حساب فدراسيون خالي است/ با يكي از اپراتورهاي مخابرات به توافق رسيده ايم

وزیر ورزش قبلی به قول‌هایی كه به ما دادند عمل نكردند و همین موضوع باعث شد به مشكلات مالی برخورد كنیم، آقای عباسی دست ما را در حنا گذاشت ورفت.

به گزارش نما ،شاید بدشانس ترین مدیری که فدراسیون فوتبال ایران در کل ادوار تاریخ به خود دیده علی کفاشیان باشد. مدیری که در هر شرایطی مورد انتقاد قرار می گیرد، چه 4 سال پیش که تیم به جام جهانی نرفت و چه امروز که تیم ملی به جام جهانی رفته و فدراسیون تحت حمایت او بابت موضوعاتی دیگر از قبیل بی پولی، لغو اردوهای آماده سازی، دعواهای سرمربی تیم ملی با باشگاه ها و ... مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است. اما او همیشه آرامش خود را حفظ می کند و با خنده هایی که از او سراغ داریم صحبت می کند.
بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل گویی کار او مشکل تر از 4 سال گذشته است و گویی دعواها و مشکلات کفاشیان بیشتر و بیشتر شده است، اردوهای تیم ملی لغو شده و کرش از این کار به حدی عصبانی است که تهدید به استعفا از تیم ملی کرده است، در این شرایط با مرد اول فدراسیون فوتبال که حساس ترین روزهای زندگی مدیریتی خود را پشت سر می گذارد گفت و گویی انجام دادیم تا خوانندگان محترممان آخرین اخبار تیم ملی و اردوها و وضعیت تیم ملی در جام جهانی را از زبان علی کفاشیان جویا شوند.
گفتگو:علیرضا حاجی میرزابابا

انتظار می‌رفت بعد از صعود به جام‌جهانی مشکلات فدراسیون برطرف شود، اما این اتفاق نیافتاد و به نوعی وضع بدتر از قبل شد؟
متاسفانه فدراسیون در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و صعود به جام جهانی هم نتوانست مشکلات ما را کمتر کند .
همه کشورها وقت به جام جهانی راه پیدا می‌کنند بسیاری از مشکلاتشان تمام می شود اما در ایران برعکس است؟!
همین طور است،‌ انگار صعود به جام جهانی مشکلات ما را بیشتر از پیش کرد!
شما دلیل این موضوع را چه چیز می‌دانید؟
تنها دلیل تمام مشکلات ما بی پولی است.
و این چه ربطی به جام جهانی دارد؟ بی پولی همیشه با فدراسیون فوتبال بوده است؟
درست است بی پولی همیشه با فدراسیون فوتبال همراه بوده و هست و دلیل آن حوزه وسیع فعالیت فدراسیون فوتبال است. بعد از صعود تیم به جام جهانی انتظارات هم از ما فراتر می رود و بدون شک برنامه ریزی ها هم باید قوی تر باشد،‌اما با دست خالی نمی توانیم  با مشکلات بجنگیم، ما بدون توجه به مشکلات برنامه های خودمان را دنبال می‌کنیم.
هیچ گونه بودجه خاصی از طرف دولت بعد از صعود به شما تعلق نگرفت؟
بعد از صعود به جام جهانی بسیاری از مدیران قبلی و فعلی دولتی قول همه گونه همکاری دادند.
اما با قول مسئولان که نمی توان تیم را برای جام جهانی آماده کرد؟
کاملا موافقم. بر اساس قول هایی که از مدیران گرفتیم برای تیم ملی برنامه ریز کردیم و احساس ما این بود که حتما به ما کمک می کنند، اما متاسفانه هیچ کدام از قول‌ها هنوز عملی نشده و به دلیل بی پولی نتوانسته ایم هنوز هیچ کار خاصی انجام دهیم.
اما عباسی وزیر قبلی ورزش قول‌های زیادی برای رفع مشکلات مالی فدراسیون به شما داده بودند؟
بیشتر مشکلات ما از همان زمان شروع شد. وزیر ورزش قبلی به قول‌هایی که به ما دادند عمل نکردند و همین موضوع باعث شد به مشکلات مالی برخورد کنیم، آقای عباسی دست ما را در حنا گذاشت ورفت.
جلسه ای که با امیر صالحی سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشتید هم نتوانستید کاری انجام دهید؟
آقای صالحی در این جلسه قول مساعد دادند که حمایت های مالی لازم را از فدراسیون فوتبال داشته باشند تا بتوانیم با تمام توان و آمادگی لازم در جام جهانی حضور پیدا کنیم.
فکر می کنید قول های سرپرست وزارت ورزش عملی شود؟
اگر همه چیز خوب پیش رود می توانیم مشکلات خود را برآورده سازیم، البته این راهم بگویم که با کمک وزارتخانه تنها 20 درصد از مشکلات مالی فدراسیون برطرف می شود. کرش برنامه های زیادی برای بهبود و آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی دارد، اما متاسفانه حساب فدراسیون خالی است و برای تامین برنامه های کرش به مشکل خورده ایم.
برای حل این مشکلات چه راه حلی دارید؟
هیچ راهی نداریم جز اینکه  این مشکلات را خودمان حل کنیم، در ضمن باید فوتبال ورزشی پول ساز است و به طور حتم از کانال های دیگر می توانیم پول درآوریم .
پس چرا در این مدت اقدامی نکردید که کار به اینجا کشیده شد؟
در این مدت بیکار نبودیم، به دنبال عقد قرارداد با اسپانسر هستیم و این پرسه زمانبر است، دو طرف این قرارداد توقعاتی از یکدیگر دارند که باید برآورده شود.
و این پرسه زمانبر انتخاب اسپانسر تا چه زمانی طول خواهد کشید؟
در رزوهای پایانی ثبت قرارداد هستیم.
این اسپانسر چه شرکتی است؟
با یکی از اپراتورهای مخابرات به توافق رسیده ایم و کارهای اولیه انجام شده و در مرحله امضاء قرارداد هستیم و از این طریق یک سوم هزینه های فدراسیون تامین خواهد شد.
 دو سوم باقی مانده هزینه ها چگونه تامین خواهد شد؟
خدا بزرگ است، مابقی هزینه ها را هم با قولهایی که از سرپرست وزارت ورزش گرفتیم حل خواهیم کرد.
جدای مشکلات مالی که فدراسیون را اذیت می کند، مشکلات کرش با تاج و سازمان لیگ هم به جاهای بدی رسیده و به نظر سرمربی تیم ملی  از فدراسیون بابت سازمان لیگ دلخور است و این دلخوری روز به روز بیشتر می شود و زمزمه هایی از استعفای کرش به گوش می رسد؟
نه اینطور نیست. کرش با سازمان لیگ مشکلی ندارد. او با باشگاه ها مشکل دارد، باشگاه‌ها حاضر نیستند ملی پوشان خود را  در اختیار تیم ملی قراردهند و می خواهند ملی پوشانشان در مسابقات لیگ و باشگاهی حضور داشته باشند و از سوی دیگر کرش هم می گوید اردوهای تیم ملی باید با تمام اعضا برگزار شود.
و این وسط حق با چه کسی است؟
هر دو طرف حق دارند، باید این مشکل را با جلسه بین دو طرف بر طرف کنیم.
کرش دنبال اردوهای بلند مدت است و از طرف دیگر مربیان باشگاه ها بر این باورند که بازیکنان در باشگاه‌ها هم آماده می شوند، به نظر شما کدام یک درست می گویند؟
باز هم هر دو درست می گویند.
و این اختلاف از کجا نشات می گیرد؟
دید مربیان ایرانی با کرش متفاوت است. او معتقد است بازیکنان ملی پوش در مسابقات لیگ داخلی آن طور که او انتظار دارد آماده نمی شوند و او تمیرینات و آمادگی مد نظر خود را می خواهد.
حالا اگر کرش با باشگاه‌ها به توافق نرسد تکلیف چه می‌شود؟
قرار است طی در این زمینه جلسه ای برگزار شود و تصمیم گیری کنیم. اما این را هم باید بگویم برای من تیم ملی اولویت دارد زیرا بعد از 8 سال توانستیم به جام جهانی برویم ولی جام باشگاه های آسیا هر سال برگزار می‌شود و به طور یقین در این برهه تیم ملی دارای اهمیت اول است.
اما اگر شما در این زمینه به این شکل موضع بگیرید باشگاه ها را مقابل فدراسیون قرار خواهید داد و این می تواند برای شما ایجاد مشکل کند؟
بالاخره نمی‌توانم دست رو دست بگذارم و نظاره گر اختلافات به وجود آمده باشم. تیم ملی اولویت اصلی فوتبال ایران است. هم ما و هم کرش نمی‌خواهد تیم ملی در برزیل زنگ تفریح حریفانش باشد. باید تیمی خوب و استخوان دار راهی برزیل کنیم. به همین دلیل من پای تیم ملی و کرش می‌ایستم تا او بتواند آنچه را که برای تیم ملی در نظر دارد انجام بدهد.
شاید تهدید کرش به استعفا و خروج از ایران باعث شده چنین تصمیمی را برای تیم ملی اتخاذ کنید؟
کرش مربی حرفه ای است و به تعهداتش به فدراسیون و فوتبال ایران پایند است. او فقط عصبانی بود. البته حق هم داشت. می‌خواهم بگویم ما کرش را به راحتی از دست نمی‌دهیم او مربی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود و ما برای بعد از جام جهانی نیز با او صحبت کردیم ان‌شاء‌الله با موفقیت تیم ملی در جام جهانی برای جام ملت‌های آسیا هم قراردادمان را با او تمدید خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...