نسخه چاپی

سكوت مدیران سایپا در مورد عكس جنجالی بازیكن این تیم ادامه دارد

مدیران باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپای البرز با وجود انتقادهای گسترده نسبت به انتشار عكسی غیر اخلاقی منتسب به یكی از بازیكنان این تیم، همچنان سكوت تلخ خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش نما، طی روزهای اخیر عکسی غیر اخلاقی منتسب به "ک ، ر" از بازیکنان جوان سایپای البرز در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر شد.

این عکس به دلیل اینکه با روحیه جوانمردی و فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم ایران تضاد دارد، بلافاصله موجب اعتراض و انتقاد ورزشکاران و ورزش‌دوستان ایرانی از جمله در استان البرز و میان علاقه‌مندان به باشگاه سایپا شد.

خبرنگار فارس در کرج تلاش کرد تا با مدیران باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپای البرز تماس گرفته و نظر و واکنش آنها را نسبت به این اقدام غیر اخلاقی جویا شود که متاسفانه هیچ یک از آنها تلفن‌های خود را از صبح روز یکشنبه هفدهم شهریور پاسخ نمی‌دهند.

همچنین خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که مدیریت این باشگاه تا این لحظه برخوردی هم با بازیکن فوق نداشته است.

به طور قطع عدم فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی در باشگاه‌های ورزشی کشورمان که عنوان فرهنگی و ورزشی را یدک می‌کشند، ریشه اصلی این اقدام تلخ بوده است.

در همین رابطه بازیکن فوق با یکی از سایت‌های خبری گفت‌وگویی انجام داده و اصل موضوع را تایید می‌کند، اما می‌گوید خودش اقدام به انتشار این عکس نکرده است.

وی در این گفت‌وگو مدعی می‌شود که " من مدت‌ها است که دیگر در شبکه اجتماعی فعالیتی ندارم و یکی از دوستانم در انگلیس مسئول صفحه من است. بارها به او گفته بودم که عکس‌های مساله دار را در شبکه اجتماعی قرار ندهد اما...

وی ادامه داد: "بعد از آنکه این عکس در یکی از سایت‌ها منتشر شد فوری به دوستم زنگ زدم و گفتم هر چه زودتر این عکس را بردارد. روحم از چاپ این عکس خبر نداشت و به نظرم این موضوع اتفاق آنقدر بزرگی نیست که بعضی سایت‌ها می خواهند آن را بزرگ کنند.

"ک ، ر" درباره اینکه فیگور او در این عکس را با یکی از بازیگران سینما مقایسه کردند، گفت: نظری درباره این مقایسه ندارم.

اگر چه این بازیکن نسبت به انتشار عکس فوق اظهار بی اطلاعی می‌کند، اما پرسش اساسی این است که آیا کار فرهنگی در باشگاه سایپای البرز به این اندازه تقلیل یافته که هیچ نظارتی بر فعالیت‌ و رفتار بازیکنان و عوامل تیم فوتبال این باشگاه نمی‌شود و حتی مدیران آن اطلاعی از محتوای صفحات اجتماعی بازیکنان جوان خود ندارند؟



* جوانان مراقب توطئه‌ها و دام‌های دشمنان باشند

در همین رابطه با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل بنی‌احمدی‌ مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز تماس گرفته شد و نظر وی را درباره ریشه چنین اتفاقاتی جویا شدیم.

وی با بیان اینکه این عکس را شخصا مشاهده نکرده است، اظهار داشت: من درباره یک موضوع خاص و به طور اختصاصی درباره این عکس نمی‌خواهم نظر بدهم، چرا که تا این لحظه هنوز صحت و سقم ماجرا مشخص نشده و شاید از اساس خبر اشتباه باشد. لذا این موضوع باید توسط نهادها و مسئولان مربوطه ریشه‌یابی و پیگیری شود.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: در حالت کلان باید توجه داشته باشیم که دشمنان برای منحرف کردن ذهن جوانان ما به ویژه جوانانی که در حوزه‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی نخبه هستند، سرمایه‌گذاری بسیاری می‌کنند و ما باید با کارهای فرهنگی و توجه به رهنمودهای ارزشمند رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره خود را برای تهاجم فرهنگی غرب آماده کنیم.

بنی‌احمدی ادامه داد: هم اکنون هزاران سایت اینترنتی و شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای به دنبال ترویج بی‌بندباری در میان نسل جوان کشورهای اسلامی هستند و وقتی در برابر این تهاجم، اقدام مناسبی صورت ندهیم، طبیعی است که با چنین مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

وی تاکید کرد: در این حوزه چند گروه مسئولیت دارند. نخست نهادهای متولی امور فرهنگی و مسئولان تصمیم‌گیر در این بخش هستند.

بنی‌احمدی بیان داشت: همچنین خود جوانان نیز باید مراقب دام‌های دشمنان باشند و بدانند که برای انحراف فکری آنها و دور کردن جوانان مسلمان از مسیرهای اصلی و اهداف والایی که دارند، دام‌های گسترده‌ای پهن شده و اگر مراقب نباشند، به طور قطع خواسته و ناخواسته گرفتار این دام‌ها خواهند شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که انتشار عکس غیر اخلاقی از یک بازیکن فوتبال یا غیر واقعی بوده و یا اینکه به صورت سهوی و غیر عمدی این اتفاق افتاده باشد و تاکید کرد: جوانان استان البرز به ویژه جوانان ورزشکار ما، خوبی‌های بسیاری دارند و باید مسئولان مراقب آنها بوده و نگذارند که با یک اشتباه و یک لحظه غفلت، موفقیت‌ها و خدماتی که این جوانان برای کشورشان انجام می‌دهند، تحت‌الشعاع قرار گیرد.

دفتر خبرگزاری فارس در استان البرز آمادگی دارد تا نظرات کارشناسان، علمای دینی، فعالان اجتماعی و صد البته مدیران باشگاه فرهنگی و ورزشی سایپای البرز را در این زمینه منتشر کند.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...