نسخه چاپی

تفكیك در دانشگاه باید مانند حوزه های علمیه شود

عکس خبري -تفکيک در دانشگاه بايد مانند حوزه هاي علميه شود

هم اكنون شاهد جداسازی حوزه های علمیه به خواهران و برادران هستیم كه این امر در مورد دانشكده ها نیز می تواند صادق باشد.

به گزارش نما؛ مفید کیائی نژاد در خصوص شیوه تفکیک جنسیتی در دانشگاه های اسلامی اظهار داشت:بنده موافق جدی اجرای این طرح هستم ولی شیوه و روش اجرای آن بستگی به متولیان آن دارد که چگونه می خواهند این تفکیک جنسیتی را اجرا کنند.



وی ادامه داد: بنده حدود15 سال در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تدریس هستم و شاهد این هستم که اکثر دانشجو ها در کلاس های مختلط به جای درس خواندن مشغول حرکات غیراخلاقی و دور از شان یک دانشگاه هستند.متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به دانشگاه آزاد از اسلام شده است که در حقیقت پسوند اسلامی آن رعایت نشده و باید مسئولین مربوطه با اجرای به موقع این طرح جلوی حرمت شکنی در دانشگاه ها را به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی را بگیرند.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که دانشکده ها نیز به مانند حوزه های علمیه جداسازی شوند خاطرنشان کرد:هم اکنون شاهد جداسازی حوزه های علمیه به خواهران و برادران هستیم که این امر در مورد دانشکده ها نیز می تواند صادق باشد.



کیائی نژاد در ادامه از رسانه ملی انتقاد کرد و گفت:متاسفانه در صدا و سیما عدم رعایت موازین اسلامی را شاهد هستیم. به طور مثال چرا باید در مصاحبه های سیما از خانم ها برای پرسش از آقایان استفاده شود و بالعکس.مدیران رسانه ملی باید موازین اسلامی را به همکاران خود متذکر شوند.



وی درباره وظایف و خصوصیات مسئولین مربوطه برای اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها عنوان کرد:افرادی که در راس امور هستند باید به این موضوع اعتقاد داشته باشند چراکه اگر معتقد به تفکیک جنسیتی نباشند نمی توان آن طرح را به صورت مناسب اجرا کرد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان از ورود مجلس و کمیسیون های مربوطه به این قضیه گفت:هم اکنون این طرح به صورت قانون درنیامده است ولی کمیسیون فرهنگی و آموزش و تحقیقات با تعامل یکدیگر می توانند این طرح را به صورت قانون در بیاورند.



۱۳۹۲/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...