نسخه چاپی

داریوش قنبری: این دولت آمادگی پذیرش نصیحت خیرخواهانه را دارد

یك عضو شورای مركزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینكه رهبری بر حمایت همگان از دولت تاكید دارند، اظهار كرد: یكی از شاخصه‌های اصولگرایی تعهد به نظام و فرمایشات رهبری است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا داریوش قنبری ، با بیان اینکه "رهبری تعریف خوبی از کابینه داشتند و آنها را صاحب تخصص و توانایی نامیدند"، خاطرنشان کرد: رهبری توصیه کردند که همه به دولت کمک کنند و به نظر من پیام این سخن رهبری بیشتر به سوی اصولگرایان بود که در حال انتقال از دولت هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ در حالی که دولت هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است، توسط برخی از اصولگرایان مورد ارزیابی‌هایی قرار می‌گیرد و آنها دولت را با انگیزه‌های سیاسی تخریب می‌کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نصیحت خیرخواهانه دولت، اظهار کرد: نصیحت خیرخواهانه جنبه تخریب ندارد و در چارچوب پیشبرد امور و موفقیت دولت انجام می‌شود. نصیحت خیرخواهانه به معنای سنگ‌اندازی در راه فعالیت دولت نیست.

قنبری در ادامه تصریح کرد: حرکت دولت بر مبنای عقلانیت و تدبیر تنظیم شده است و این دولت آمادگی پذیرش نصیحت خیرخواهانه را دارد؛ البته دولت یازدهم به حمایت‌هایی هم نیاز دارد. ما شاهد بودیم که دولت برای حل مشکلات مردم لایحه اصلاح بودجه را به مجلس ارائه کرد که با بی‌توجهی مجلس روبرو شد. مجلس خانه ملت است و باید منافع ملت را در نظر بگیرد.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری همچنین با بیان اینکه "حامیان دولت گذشته که منافع خود را با دولت جدید سازگار نمی‌بینند، به تخریب دولت روی آورده‌اند"، گفت: رهبری توصیف درستی از اعضای کابینه داشتند و بر توانایی دولت تاکید کردند. باید به دولت کمک کرد تا بتواند مشکلات کشور را حل کند که یکی از راه‌های کمک به دولت اصلاح برخی قوانین است.

وی در همین رابطه افزود: قانون بودجه مشکلاتی دارد و به درستی و با توجه به قانون تنظیم نشده است. دولت یازدهم بنا دارد قانونگرا باشد پس به دنبال اصلاح قوانین ناصحیح در جهت اصلاح امور است و انتظار این است که مجلس در این مسیر به دولت کمک کند.

قنبری در ادامه با اشاره به اینکه مجلس انتظار دارد دولت در همه انتصابات نظر مجلس را جویا شود، اظهار کرد: این امر نه در شأن مجلس و نه برای دولت امکان‌پذیر است. مجلس باید به دنبال قانونگذاری و نظارت بر قانون باشد و دولت هم باید خود همکارانش را انتخاب کند و اگر مجلس به این امر توجه نکند بحث تفکیک قوا تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

این نماینده پیشین مجلس در پایان با بیان اینکه "دولت آماده همکاری با مجلس است"، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات صورت گرفته در مجلس در جهت کمک به دولت نیست و انتظار این است که مجلس منافع مردم را نمایندگی کند.

۱۳۹۲/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...