نسخه چاپی

تحصن مردم در شهرهای مختلف پاكستان

عکس خبري -تحصن مردم در شهرهاي مختلف پاکستان


مردم شهرهای مختلف پاکستان با برپایی تظاهرات و تحصن‌های گسترده، اعتراض خود نسبت به کشتار شیعیان در این کشور را اعلام کردند.

به گزارش فارس در کراچی، صدها تن از شیعیان پاکستان و اعضای "مجلس وحدت مسلمین" در شهرهای مختلف پاکستان از جمله لاهور و کراچی، تحصن و کشتار شیعیان در این کشور را محکوم کردند.


دولت پاکستان باید سفارتخانه آمریکا در این کشور را تعطیل کند

"علامه راجا ناصر عباس جعفری" رهبر مجلس وحدت مسلمین پاکستان در جمع صدها هزار نفری تحصن‌کنندگان در شهر کراچی تصریح کرد که اگر دولت پاکستان برای خشکاندن ریشه تروریسم و فرقه‌گرایی جدی است باید سفارت و نمایندگی‌های آمریکا را ببندد و همه دیپلمات‌های آمریکایی را از این کشور اخراج کند.

وی تصریح کرد که شیعیان پاکستان جمعه آینده را به عنوان روز عزا در سراسر کشور برگزار خواهند کرد.

علامه جعفری با انتقاد از عملکرد مجلس، قوه قضاییه و دولت پاکستان در ارتباط با کشتار شیعیان، افزود: شیعیانی که در مجالس پاکستان حضور دارند هرگز نقش خود را ایفا نکرده و ملت جعفری را مأیوس کردند.

وی همچنین خواهان برکناری "رحمان ملک" وزیر کشور پاکستان و دستگیری "اسلم رئیسانی" سروزیر ایالت بلوچستان شد.

در این مراسم تعداد زیادی از رهبران، علما، روحانیون و شخصیت‌های برجسته و صد ها هزار خواهر و برادر شیعه حضور داشتند.

استعمارگران خواهان بر هم زدن رابطه دوستانه پاکستان، چین و ایران هستند

در همین حال، صدها تن از مردم شهر لاهور نیز برای محکوم کردن قتل عام شیعیان در منطقه "چلاس" مقابل باشگاه مطبوعاتی لاهور تحصن کرده‌اند.

"علامه اقبال کامرانی" از رهبران مجلس وحدت مسلمین در جمع معترضان گفت: دشمنان کشور ما با هماهنگی و یکپارچگی کامل به دوستداران کشور حمله می‌کنند و در حقیقت می خواهند با ایجاد نا امنی در گلگیت روابط صمیمانه پاکستان، ایران و چین را برهم بزند.

وی افزود: گروهک تروریستی"سپاه صحابه" مزدور قدرت‌های استعماری و سدی در راه امنیت و بقا و پیشرفت کشور می‌باشد و دشمنان شیعیان، این سازمان را برای گسترش تروریسم و جنایات در کشور دوباره فعال کرده‌اند.

"در همین حال، "علامه ابوذر مهدوی" یکی دیگر از رهبران مجلس وحدت مسلمین در جمع تحصن‌کنندگان گفت: اگر روند قتل عام شیعیان در سراسر کشور متوقف نشود، مشکلات امنیتی در کشور به وجود می‌آید و لذا دولت باید با درک اوضاع وخیم کشور، اقدامات لازم جهت مقابله با این مسئله را انجام دهد.

وی افزود: ما نمی‌توانیم شاهد کشتارهای بیشتر باشیم و حق داریم در دفاع از خود اقدام کنیم.

هدف از کشتار شیعیان جلوگیری از انقلاب اسلامی است

"ناصر شیرازی" نماینده "سازمان دانشجویان امامیه" پاکستان نیز با اشاره به تاریخ کربلا گفت: شهادت میراث ما است.

وی تصریح کرد: ملت تشیع در طول تاریخ مقابل ظلم و ستم مقاومت نشان داده است و همین روند را در آینده نیز ادامه خواهد داد.

شیرازی گفت: آمریکا و قدرت‌های غرب می‌خواهند در جهان اسلام اضطراب و اضطرار ایجاد کنند تا بتوانند سدی در راه انقلاب اسلامی به وجود آورند.

وی افزود: کشتار شیعیان یک سازش و برنامه بین‌المللی است.

پس از کشتارهای اخیر شیعیان به خصوص در ایالت گلگیت و بلوچستان پاکستان، مردم شهرهای مختلف پاکستان با برپایی تظاهرات و تحصن این اقدامات تروریستی را محکوم کردند و خواستار رسیدگی دولت به این موضوع شدند.

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...