نسخه چاپی

پاسخ‌های قاطع علی جنتی به روزنامه اصلاح‌طلب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد پاسخ های جالب و امیدواركننده ای به سئوالات خبرنگار این نشریه در مورد موسیقی، كنسرت ها، گشت ارشاد، برخورد نیروی انتظامی با قانون شكنان و... داده است.

به گزارش نما، علی جنتی در پاسخ به خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی بر رایزنی برای نشان‌دادن آلات موسيقي در صداوسیما می گوید: آنها بر اساس يك سياست و مساله فقهي كه به آنها اعلام شده است، مجاز نيستند كه آلات موسيقي را نشان دهند و سياست‌هاي ابلاغي به آنها نياز به رايزني ندارد.

وی در پاسخ به "اعتماد" مبنی بر دخالت نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت ها تاکید می کند: نيروي انتظامي در جايي كه مجوز صادر شده باشد مانع نشده و ورود پيدا نمي‌كند. گاهي در برخي از مراسم‌ها حاشيه‌هايي اتفاق مي‌افتد كه با آنها برخورد مي‌كند . مثل مسائلي كه اخيرا در برج ميلاد اتفاق افتاد.

جنتی در پاسخ به خبرنگار روزنامه اصلاح طلب مبنی بر اینکه آيا خانم‌ها اميدوار باشند كه مي‌توانند براي همگان كنسرت برگزار كنند اعلام کرده: آنها مي‌توانند براي خانم‌ها كنسرت برگزار كنند. تك خواني خانم‌ها از نظر اكثر فقها اشكال دارد و نبايد در حضور آقايان بخوانند.

*سوال خبرنگار اعتماد: وجود گشت ارشاد در شورايعالي انقلاب فرهنگي به رياست رييس دولت قبلي تصويب شده و از سال 85 ابلاغ و اجرايي شده است.
پاسخ جنتی: قانون در باب حجاب و عفاف مواردي دارد كه مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده است و هرچه را نيز كه شورايعالي انقلاب فرهنگي تصويب كرده باشد مصوباتش در حكم قانون است. اگر مجلس قانون را لغو نكرده تا وقتي‌كه وجود دارد بايستي به‌عنوان شهروند ايراني به آن احترام بگذاريم.

۱۳۹۲/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...