نسخه چاپی

سرقت خودرو با شیشه نوشابه

دو پسر شرور كه به عنوان مسافر و با استفاده از شیشه نوشابه شكسته رانندگان را مجروح و خودروی آنها را به سرقت می بردند، دستگیر شدند.

به گزارش نما به نقل از جام جم، ساعت یک بامداد اول بهمن ماه 1391، مأموران کلانتری 111 هفت چنار در حین گشت زنی در خیابان «آریانا» به سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ 131 مشکوک شدند.

با توقف پراید و انجام بررسی های اولیه مأموران کلانتری 111 اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت به شیوه «سرقت به عنف» است که بلافاصله سرنشین خودرو به نام «حمید» (38 ساله) دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور قاضی رضوانفر، دادیار شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، «حمید . ن» پس از اطلاع از مسروقه بودن خودرو به کارآگاهان عنوان داشت که خودرو را از یکی دوستانش به نام «شاهین» تحویل گرفته؛ همزمان، کارآگاهان با شناسایی مالک خودرو از وی جهت شناسایی سرنشین خودرو و حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی دعوت بعمل آورده و مالک خودرو پس از حضور در پایگاه هشتم در اظهاراتش عنوان کرد که خودرو پرایدش به شیوه زورگیری مورد سرقت قرار گرفته اما «حمید» را به عنوان سارق مورد شناسایی قرار نداد.

مالک خودرو به کارآگاهان گفت:عصر روز 26 دی ماه 1391 و در خیابان کارون، دو نفر به عنوان مسافر دربست سوار ماشین من شدند و یک نفر از آنها در صندلی جلو و نفر دوم در صندلی عقب نشستند و به طرف شهرک راه آهن حرکت کردیم؛ در یکی از کوچه های فرعی، این دو نفر از من خواستند تا لحظه ای توقف کنم که ناگهان سرنشین صندلی عقب در لحظه پیاده شدن، یک شیشه نوشابه را شکست و به سمت من حمله کرد و ضمن زخمی کردن من از ناحیه دست، به زور مرا از ماشین پیاده و پس از سرقت ماشین ، به سرعت از محل متواری شدند.

شناسایی یکی از متهمان اصلی پرونده

در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اطلاعات بدست آمده از «حمید . ن»، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی به نام هویت «شاهین . الف» (26 ساله) شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف «سرقت خودرو»، «خیانت در امانت» و «مصرف و نگهداری مواد مخدر» دستگیر و روانه زندان شده است.

با شناسایی «شاهین . الف»، تصاویر وی از سیستم جامع پلیس استخراج و مالک خودرو پراید نیز بلافاصله پس از مشاهده تصاویر شاهین، وی را به عنوان یکی از سارقان مورد شناسایی قرار داد.

دستگیری شاهین و شناسایی از سوی دهها مالباخته

با شناسایی شاهین به عنوان یکی از متهمان پرونده، مخفیگاه وی در خیابان مالک اشتر شناسایی و سرانجام وی در حالیکه تلاش داشت تا با مخفی شدن در یک ساختمان مخروبه در مجاورت مخفیگاهش متواری شود، توسط کارآگاهان دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد.

همزمان با دستگیری شاهین، تعداد دیگری از شکات که خودروهای آنها نیز به شیوه و شگردی مشابه به سرقت رفته بود با مراجعه به پایگاه هشتم اظهار کردند که خودروهای آنها به شیوه زورگیری و توسط دو جوان به سرقت رفته که تمامی آنها به محض مواجهه حضوری با شاهین ، وی را به عنوان یکی از سارقین مورد شناسایی قرار دادند.

اعترافات شاهین و دستگیری دومین متهم پرونده

با شناسایی «شاهین» از سوی دهها مالک خودرو، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان گفت:من به همراه پسرعمه ام به نام «حمید . الف» (متولد 1368)، به عنوان مسافر سوار ماشین شده و به راننده می گفتیم که دربست می خواهیم؛ بعداز سوار شدن، من در صندلی جلو و پسرعمه ام در صندلی عقب خودرو می نشست؛ پس از طی مسافتی کوتاه و به بهانه پیاده شدن، از راننده می خواستیم توقف کند که به محض توقف، من سوئیچ ماشین را بسته و خودرو را خاموش می کردم و همزمان، حمید نیز از صندلی عقب پیاده و به سمت راننده حمله ور می شد و با تهدید سلاح سرد راننده را از ماشین به پائین می کشید و خودش پشت فرمان می نشست و پس از سرقت ماشین هر دو نفر از محل فرار می کردیم.

با توجه به اعترافات شاهین، مخفیگاه «حمید . الف» در منطقه دامپزشکی شناسایی و در ادامه تحقیقات مشخص شد که حمید پس از اطلاع از دستگیری شاهین، از مخفیگاهش متواری شده است.

تحقیقات جهت شناسایی آخرین مخفیگاه «حمید» در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم آگاهی قرار داشت تا سرانجام مخفیگاه وی در منطقه خانی آباد و در منزل مجردی یکی از دوستانش شناسایی شد که پس از اطمینان از حضور وی در محل، «حمید» نیز دستگیر و پس از انتقال به پایگاه هشتم آگاهی صراحتا اعترافات پسردایی خودش را در خصوص سرقت های به عنف انواع خودرو و با انگیزه سرقت لوازم خودرو مورد تأیید قرار داد.

سرهنگ کارآگاه میرزکی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با اشاره به کشف تعداد زیادی از خودروهای مسروقه به صورت رها شده در مناطق غرب تهران، افزود: با توجه به اعترافات صریح متهمان به سرقت انواع خودروهای سواری پرشیا، 206 ، پژو 405، پراید و... به شیوه زورگیری و احتمال ارتکاب سایر جرایم و افزایش تعداد شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی دادیار محترم پرونده صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...