نسخه چاپی

آیا دولت سابق از «لادن» اسباب‌كشی می‌كند؟/ بقایی: از حكم تخلیه ساختمان لادن بی‌خبرم

ساختمان موسوم به لادن كه این روز‌ها به دفتر احمدی‌نژاد و دانشگاه ایرانیان تبدیل شده، احتمالاً در روزهای آینده شاهد اسباب‌كشی ساكنان فعلی خود خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، این روزها پس موضوع جا به جایی اموال دولتی به یکی از سوژه های داغ سیاسی کشور تبدیل شده است.

بر اساس اخبار موجود، ظاهرا دولت تدبیر و امید عزم جدی در بازگرداندن ساختمان‌هایی که در دولت دهم به نهادها و شخصیت های مختلف واگذار شده است، دارد.

باز پس‌گیری ساختمان «الوند» مقدمه تخلیه «لادن»؟

انتشار خبر بازپس‌گیری ساختمان در اختیار محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق در خیابان الوند، حکایت از ادامه دار بودن روند بازپس گیری ساختمان‌های متعلق به دولت از یاران احمدی نژاد دارد.

بر اساس این خبر، این ساختمان در نزدیکی ساختمان صدا و سیما در خیابان الوند قرار دارد و تا قبل از استقرار رحیمی، در اختیار رسانه ملی بود.

در اواخر دولت دهم این ساختمان از صدا و سیما بازپس گرفته شد و به عنوان ساختمان شماره 2 دانشگاه جامع ایرانیان در اختیار دولت وقت قرار گرفت و پس از پایان دولت، به دفتر محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد تبدیل شد، اما هفته پیش دوباره تحت تملک نهاد ریاست جمهوری رفت.

اما این پایان کار ساختمان‌های در اختیار دولت مردان سابق نیست و هنوز ساختمان‌هایی وجود دارد که دولت یازدهم می خواهد آنها را پس بگیرد.

آیا اسباب کشی احمدی‌نژاد از لادن نزدیک است؟

ساختمان لادن که عنوان «دفتر رئیس جمهور سابق» و «ساختمان شماره یک دانشگاه ایرانیان» را یدک می کشد، ظاهرا هدف بعدی برای باز پس‌گیری است.

جرقه خبر احتمال بازپس‌گیری ساختمان لادن از احمدی‌نژاد را برخی رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به دولت زدند ولی اولین اظهارنظر رسمی که تا حدودی گمانه زنی‌ها در این مورد را جدی‌تر کرد، اظهارت پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت در یکشنبه هفته گذشته بود.

وی ضمن گلایه از وضعیت فعلی ساختمان دادگستری به دلیل عدم کاربری اداری، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است وزارت دادگستری به ساختمان لادن منتقل شود یا خیر؟ گفت:‌ ‌وزارت دادگستری و ساختمان آن کاربرد اداری ندارد و ما باید برای فعالیت بهتر به جای دیگری منتقل شویم که هنوز جای آن مشخص نیست.

البته این آخرین موضع‌گیری وزیر دادگستری در مورد احتمال انتقال وزارتخانه مطبوعش به ساختمان لادن نبود.

وی شنبه هفته جاری نیز در برنامه نگاه یک در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقال به ساختمان معروف به لادن، کمی واضح تر حرف زد.

پورمحدی در پاسخ به سوال مجری مبنی اینکه آیا به ساختمان لادن منتقل می شودی؟ گفت: وزارت دادگستری در جای مناسبی قرار ندارد و محیطش تجاری است و جا و مساحت آن محدود است. بنابراین در قوه قضاییه صحبت‌هایی شده است که به دلیل اقتضا نوع کار وزارت دادگستری و رفت و آمدها و تیپ‌هایی که با ما فعالیت دارند تصمیماتی گرفته شده که انشاء‌الله این جابجایی صورت بگیرد.

مسئول پشتیبانی دانشگاه ایرانیان: از صدور حکم تخلیه برای ساختمان لادن بی خبرم!

برای اطلاع دقیق تر از این موضوع خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به حمید بقایی که خود را معاون پشتبانی دانشگاه ایرانیان معرفی کرد تماس گرفت و این سوال را که « آیا حکمی برای تخلیه ساختمان لادن به دست شما رسیده یا خیر؟» از وی پرسید اما معاون پشتیبانی دانشگاه احمدی نژاد از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرد.

وی گفت: من از این موضوع که حکم تخلیه برای ساختمان لادن آمده یا خیر، اطلاعی ندارم و باید از معاون تدارکات این موضوع را بپرسید.

البته پیگیری های بعدی برای اطلاع دقیق تر از این موضوع بی نتیجه ماند و هنوز مشخص نیست که دستور تخلیه ساختمان لادن صادر شده است یا اینکه دولت یازدهم جای دیگری را برای وزارت دادگستری در نظر می گیرد.

اما در این میان موضوع مهم این است که آیا مساله تخلیه ساختمان هایی که در اختیار دولتی‌های سابق قرار دارد، می تواند حاشیه‌ای جدید میان یاران احمدی نژاد و دولت تدبیر و امید، مانند حاشیه های واریز 16 میلیارد به حساب دانشگاه ایرانیان،‌ایجاد کند یا احمدی‌نژاد این‌بار نیز ترجیح خواهد داد مانند قضیه 16 میلیارد سکوت کند و بدون سر و صدا ساختمان لادن را به دولت یازدهم واگذار کند.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...