نسخه چاپی

واكنش طائب به انتصاب‌های اخیر دولت

عکس خبري -واکنش طائب به انتصاب‌هاي اخير دولت

رئیس قرارگاه عمار درباره انتصاب‌های اخیر دفتر ریاست جمهوری و ارگان‌های دولتی مانند تامین اجتماعی از سوی دولت گفت: این انتخاب‌ها شتاب‌زده و بدون منطق بود.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام مهدی طائب امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به ترکیب مجلس نهم شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس بسیار خوبی را برای آینده رقم زدیم و به نظرم در مجلس نهم در طول انقلاب از تمام مجلس‌ها حزب‌اللهی‌تر است.


وی افزود: تعداد افراد مخالف را در این مجلس نسبت به دوره‌های گذشته خیلی کمتر مشاهده می‌کنیم البته اکثریت افرادی که به دور دوم انتخابات مجلس راه یافتند نیز افرادی مذهبی هستند.

طائب در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه برنامه‌هایتان در انتخاب نمایندگان اصلح در انتخابات مجلس نهم عملی شد، ابراز داشت: در حقیقت این بار مردم ما فراتر از برنامه پای صندوق‌های رای حاضر شدند و حضور آنها فوق تصور ما بود همچنین آنها در مجموع بهترین انتخاب‌ها را برای خانه ملت داشتند.

* پیکره اصلی مجلس آینده حزب‌اللهی است

رئیس قرارگاه عمار در تشریح ترکیب فعلی مجلس نهم بیان داشت: اصل مجلس آینده پیکره‌اش حزب‌اللهی بوده و ترکیب آن متناسب با بیداری اسلامی است.

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه در پاسخ به سئوالی مبنی بر هدف فعالیت جریان انحرافی که هم‌اکنون در بدنه اقتصادی و سیاسی دولت رسوخ دارد برای انتخابات مجلس بوده و یا این فعالیت در بعد انتخابات نیز مشاهده می‌شود، گفت: آتش این جریان از زیر سر سردمدار این جریان انحرافی برمی‌خیزد البته عمر سیاسی این فرد آنقدر نمانده است که بتواند در مجلس آینده و انتخابات ریاست جمهوری ایفای نقش کند.

* عمر سیاسی لیدر جریان انحرافی رو به اتمام است

وی در مورد جریان انحرافی با اعلام اینکه آن را به عنوان جریان قبول ندارم، بیان داشت: این جریان در حقیقت یک نفر است و آن یک نفر را همه در دولت می‌شناسند البته او را هیچ کس قبول ندارند جزء یک نفر که آن فرد نیز خود در دولت فعالیت دارد.

طائب یادآور شد: این فرد که چنین جریانی را به پا کرده است هم‌اکنون به غیبت صغری رفته و کم کم به غیبت کبری می‌رود، زیرا عمر سیاسی‌اش دیگر رو به اتمام است.

طائب با اعلام اینکه این فرد نیش خود را در ایام انتخابات مجلس و قبل آن زده است، گفت: فعالیت عمده‌اش برای ایجاد اختلاف‌ها بود البته فعالیتش بیش از آنچه که روی زمین باشد در عملیات روانی بود.

خطیب توانمند کشور با تاکید اینکه این جریان از این به بعد تهدید و خطر خاصی برای ما نخواهد داشت، گفت: مردم ما آگاه هستند و با بصیرت به امور نگاه می‌کنند.

رئیس قرارگاه عمار تصریح کرد: جریان انحرافی به طور کلی فقط و فقط به دنبال برهم زدن اوضاع، کاهش مشارکت و عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای و ایجاد اختلاف است.

* مردم برای شکست جریان انحرافی وحدت خود را حفظ کنند

این مسئول با اعلام اینکه مردم ما برای شکست این جریان باید وحدت خود را حفظ کنند، یادآور شد: مردم باید دقت کنند تا حضور فراوانی در همه عرصه‌ها داشته باشند.

* انتصاب‌های اخیر دولت شتاب‌زده و بدون منطق بود

وی درباره انتصاب‌های اخیر دفتر ریاست جمهوری و ارگان‌های دولتی مانند تامین اجتماعی از سوی دولت بیان داشت: این انتخاب‌ها شتاب‌زده و بدون منطق است که لیدر جریان انحرافی می‌خواهد همه چیز را به سستی، ضعف و تزلزل بکشاند.

طائب در بیان مثالی برای این موضوع خاطرنشان کرد: اگر کسی این قضیه را انکار می‌کند به زمانی بازگردد که رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش آن خانم را معرفی کرد، بروید و ببینید آن خانم در مجلس چگونه عمل کرد و حتی برای پیدا کردن تریبون دچار مشکل شده بود، آن خانم انتخاب خود آقای احمدی‌نژاد بود یا کسی به او در معرفی‌اش به مجلس مشورت داد و گرنه این حرکت برای رئیس جمهوری با آن همه زیرکی کاری بعید است.

* معرفی فرد خاص برای انتخابات ریاست جمهوری زود است

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برای انتخابات آینده ریاست جمهوری چه کسی را عماریون در نظر دارد، با تامل گفت: فعلاً اظهار نظر در این رابطه زود است و نمی‌توان راجع به آن چیزی بدون تصمیم‌گیری گفت چون شرایط به شدت درحال تغییر است و باید ببینیم که چه کسی را باید با توجه به وضعیت حال حاضر دنیا برای انتخابات ریاست جمهور معرفی کنیم.

این استاد برجسته دانشگاه و حوزه اضافه کرد: باید منتظر بود و دید تا انتخابات آینده ریاست جمهوری در کدام یک از شرایط سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی دنیا برگزار می‌شود و با توجه به شرایط فردی را که در این زمینه‌ها فعال است را انتخاب کنیم.

طائب ابراز امیدواری کرد در همه این زمینه‌ها افرادی فعال و قدرتمند را برای ریاست جمهوری داریم.

* برای آینده رئیس جمهوری متناسب با بیداری اسلامی انتخاب شود

وی با اعلام اینکه رئیس جمهور آینده باید متناسب با بیداری اسلامی باشد، عنوان کرد: باید این فضا را به جلو ببریم که رئیس جمهوری متناسب با بیداری اسلامی انتخاب شود البته هنوز زود است که در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنیم، ولی باید بسته به شرایط گام برداریم.

* رسالت اصلی ما ترویج اسلام ناب محمدی و تبعیت از ولایت است

این مسئول با تاکید اینکه رسالت اصلی ما حفظ و ترویج اسلام ناب محمدی است و ما جز تبلیغ اسلام ناب و تبعیت از ولایت رسالت دیگری نداریم، یادآور شد: ما باید نسبت به مسئولیت خود مهندسی داشته باشیم تا وظیفه خود را به روشنی بشناسیم، زیرا با شناخت کامل وظیفه خود به خود انحراف و افراد منحرف معلوم می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه در مورد مقام والای ولایت فقیه اذعان داشت: باید ولی‌فقیه خود را خوب بشناسیم تا برای همیشه از انحراف به دور باشیم، زیرا تاکنون فردی اعلم‌تر و آگاه‌تر در عالم فقاهت از مقام معظم رهبری در عصر غیبت امام زمان(عج) ندیدم.

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...