نسخه چاپی

انگلستان دیگر یك قدرت نظامی در جهان نیست

یك تحلیلگر انگلیسی با اشاره به عقب نشینی دولت این كشور از مشاركت در جنگ علیه سوریه معتقد است دموكراتیك نشان دادن این مسئله فریب است و واقعیت این است كه انگلیس دیگر یك قدرت نظامی در جهان نیست.

به گزارش نما به نقل از مهر ، روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" چاپ انگلیس در مطلبی به قلم "استفان هتفیلد" با اشاره به عقب نشینی این کشور در حمله به سوریه می نویسد، انگلستان هم باید مثل رقبای قدیمی اروپایی خود مثل اسپانیا ، پرتغال و ایتالیا که روزگاری قدرت نظامی جهانی بودند باید بپذیرد که که دیگر یک قدرت نظامی نیست.

نویسنده اظهارات ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس درباره رای پارلمان انگلیس برای شرکت نکردن این کشور در جنگ علیه سوریه و اینکه شرکت نکردن انگلیس در این جنگ خواست و نظر اکثریت مردم انگلیس بوده است را فریب مردم خوانده و می نویسد: وقتی درباره انگلیس با خارجی ها صحبت می کنیم از انگلیس قدرت نظامی اش مد نظر آنها نیست و تنها چیزی که برای آنها مطرح است (بر خلاف آنچه که ما در داخل می بینیم) این است که فکر می کنند در کشور ما دموکراسی اهمیت خیلی زیادی دارد.

نویسنده در ادامه می نویسد دموکراسی در کشور ما جایی می رود که رهبران ما می خواهند و وقتی ما تصمیم گیری درباره چنین مسائلی (شرکت در حمله به سوریه) را به رای مردم و پارلمان می گذاریم در حقیقت حقه بزرگی را پیاده می کنیم تا نتیجه آن شود که رهبران ما می خواهند.

در پایان نویسنده معتقد است که انگلستان در قرن 21 یک قدرت متوسط در سطح جهان است و باید مثل ایتالیا، اسپانیا و پرتغال که زمانی قدرت جهانی بودند و امروز دست از این مسئله کشیده و به موضوعات دیگری مثل تاریخ و فرهنگ خود متمرکز شده اند ، انگلستان هم به این واقعیت تن دهد و به آنچه که هست بپردازد نه آنچه که بوده است.

۱۳۹۲/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...