نسخه چاپی

خیزش دانشجویان جهان اسلام برای بهبود بحران سوریه

معاونت سیاسی مركز بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: نه تنها دانشجویان سوری در بحران كشورشان اثرگذارند، بلكه دانشجویان جهان اسلام نیز می‌توانند تأثیر بهتری در روند بهبود شرایط سوریه از خود به نمایش بگذارند.

به گزارش نما، "‌فاطمه عسگري‌" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره تأثير اقدامات دانشجويان سوريه بر روند سياسي و تحولات فعلي كشورشان اظهار داشت: قطعاً دانشجویان سوریه بر تحولات و روند سياسي_فكري كشور خود بسیار تاثیرگذار هستند.

وي افزود: با توجه به حضور برخی دانشجویان سوری در دانشگاه تهران شاهد نگرانی آن‌ها درباره فضای فعلی کشورشان هستيم، که با موج راه‌ اندازی شده از سوی مخالفان بشار اسد و براندازی رژیم سوریه بر نمی‌تابند.

معاونت سياسي مركز بسيج دانشجويي دانشگاه تهران يادآور شد: تجربه 30 ساله انقلاب ما نشانگر تاثیر دانشجویان بر روند سیاسی و فرهنگی كشورمان بوده است که می‌توانیم این نقش پررنگ را در برهه‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی، دهه 60 و همچنين دوران جنگ تحمیلی، اتفاقات سال 78 و همچنین در فتنه 88 مشاهده کنیم.

عسگري در ادامه تصريح كرد: آنچه مسلم است وقایع منطقه تحت عنوان بیداری اسلامی متأثر از جمهوری اسلامی ایران است.

وي با اشاره به شباهت نزديك وضعيت فعلي سوریه با شرايط دوران انقلاب ايران گفت: اين كشور بهتر است در مسائل حساس و براي رفع مشكلاتش ایران را الگوی خود قرار دهد، چراکه ما در بحران انقلاب خود شرايط سخت‌تري را طي كرده‌ايم و خوشبختانه با موفقيت از آن شرايط بيرون آمده‌ايم.

معاونت سياسي مركز بسيج دانشجويي دانشگاه تهران ابراز كرد: با توجه به فرمایشات امام خمینی (ره) که باید انقلاب خود را صادر کنیم؛ تأثیرگذاری دانشجویان سوری منوط به ارتباط ما با آن‌هاست، كه اگر به این وظیفه خود جامه عمل پوشانده باشیم، آن‌ها نیز از انقلاب ما عبرت آموزی مي‌كنند و اگر در وظیفه خود یعنی صادرکردن انقلاب کشورمان به طور مطلوب عمل نکرده باشیم، آن‌ها در جریانات کشور خود دچار تزلزل می‌شوند و به طور دقيق در جریان اتفاقات موجود کشور خود قرار نمي‌گيرند.

عسگري در ادامه افزود: نکته قابل توجه این است که نه تنها دانشجویان سوری در بحران کشورشان اثرگذارند، بلکه دانشجویان جهان اسلام نیز می‌توانند تأثير بهتری در روند بهبود شرايط سوريه از خود به نمایش بگذارند.

وي تصريح كرد: تأثير دانشجويان كشورمان بر دانشجويان سوري، وابسته به عملکرد متولیان فرهنگمان در برقراري پیوند با آن‌ها است كه تا كنون مسئولين ضعیف عمل کرده‌اند و ما نتوانسته‌ايم در قالبی رسمی با یکدیگر در ارتباط باشيم.

معاونت سياسي مركز بسيج دانشجويي دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: تاكنون ارتباط دانشجويان كشورمان با دانشجويان سوريه تك محور بوده و از امكانات ساختاری برخوردار نيست و تنها برخاسته از دغدغه‌های دینی و معرفتی دانشجویان است، اما اين ارتباطات نتوانست در قالب قوی‌تري، عملكردي واحد و امت گونه را از خود به نمایش بگذارند.

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...