نسخه چاپی

موافقت سوریه و استقبال امریكا از پیشنهاد روسیه درباره نظارت بین المللی بر سلاح شیمیایی سوریه

درحالی كه دیروز اوباما برای حمله نكردن به سوریه شرط انهدام سلاح های شیمیایی سوریه را مطرح كرده بود ،روسها پیشنهاد نظارت بین المللی بر این سلاح ها را مطرح كردند.

به گزارش نما به نقل از قدس انلاین،این پیشنهاد روسیه با موافقت سوریه همراه شد و وزیر خارجه این کشور از موافقت کشورش با طرح پیشنهادی روسیه درباره نظارت بین المللی درباره سلاح شیمیایی اش خبر داد

ولید المعلم گفت: سوریه از پیشنهاد روسیه برای قرار گرفتن سلاح شیمیایی اش تحت نظارت بین المللی استقبال می کند.

در همین حال اوباما نیز که مترصد فرصتی است تا عقب نشینی خود از مواضع قبلی اش که علی رغم همه مخالفت ها ،همواره بر طبل جنگ می کوبید را توجیه نماید ،با استقبال از طرح مسکو اعلام کرده است :اگر در این مرحله به راه حلی رسید با همه وجود آن را می پذیریم اما باید مراقب بود که این مسئله به تاکتیکی برای خرید زمان از سوی دولت دمشق منجر نشود.
باراک اوباما که در یکی از سخت ترین پیچ های دوران مسوولیتش با تعیین خط قرمز برای دولت دمشق بسر می برد و طی هفته های گذشته تلاش فراوانی را برای همسو کردن جامعه جهانی و افکار عمومی مردم آمریکا به منظور حمله به سوریه انجام داده است، می گوید از طرح روسیه برای نظارت بین المللی بر سلاح های شیمیایی سوریه استقبال می کند و آن را جدی می گیرد. اوباما عصر دوشنبه در واکنش به طرح روسیه برای نظارت بین المللی بر سلاح های شیمیایی سوریه آن را مثبت ارزیابی کرد.

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...