نسخه چاپی

آخرین وضعیت مجروحان حادثه اتوبان قم - تهران

مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشكی قم آخرین وضعیت مجروحان حادثه شب گذشته اتوبان قم - تهران كه در بیمارستان‌های قم بستری هستند را تشریح كرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، احمد نامداری با اشاره به حادثه تصادف دو دستگاه اتوبوس در اتوبان قم – تهران گفت: در این حادثه که بین دو دستگاه اتوبوس در آزادراه قم تهران رخ داد متاسفانه براثر آتش سوزی هر دو اتوبوس 44 نفر مجروح شدند که شش نفر از این مجروحان با وسیله شخصی و مابقی با آمبولانس‌های اورژانس 115 به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

وی افزود: نخستین تماس در ساعت 22 و 49 دقیقه دوشنبه شب با واحد ارتباطات اورژانس 115 قم برقرار می‌شود که پس از اخذ تماس واحد دیسپچ اورژانس قم بلافاصله پس از این تماس یک دستگاه آمبولانس از نزدیکترین پایگاه به محل حادثه اعزام می‌کند.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: قبل از رسیدن آمبولانس اول به محل حادثه یک دستگاه آمبولانس دیگر نیز به محل اعزام می‌شود.

وی متذکر شد: آمبولانس نخست اورژانس 115 پس از گذشت 6 دقیقه، در محل حادثه در کیلومتر 27 اتوبان قم تهران حاضر می‌شود.

نامداری ادامه داد: با توجه به موقعیت و ارزیابی صحنه موجود درخواست اعزام پشتیبان کرده که بلافاصله مسئول واحد دیسپچ اورژانس 115 قم یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 9 دستگاه آمبولانس را با امکانات و 30 نیروی انسانی کامل به محل حادثه اعزام می‌کند.

وی اظهار داشت: پس از ارزیابی‌های اولیه بلافاصله تیم مدیریت بحران دانشگاه (EOC) کارشناس فنی و معاونت اورژانس 115 در محل حادثه حاضر می‌شوند.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: در همین لحظات واحد (EOC) این مرکز اقدام به آماده باش به تمام بیمارستان‌‌های استان، لغو جراحی‌های الکتیو، تخلیه بیماران الکتیو از اورژانس بیمارستان‌ها، فراخوان پزشکان آن‌کال دوم مراکز درمانی، تقویت پزشکان و پرسنل اورژانس مراکز می‌کند.

نامداری یادآور شد: از این تعداد 15 نفر زن، 22 مرد و 7 کودک بودند که 26 نفر آنها به بیمارستان نکویی، 13 مورد به مرکز شهید بهشتی و پنج مورد به بیمارستان علی ابن ابیطالب منتقل شدند.

وی ادامه داد: از 13 بیمار اعزامی به بیمارستان شهید بهشتی قم 6 مورد ترخیص شدند و 7 نفر نیز بستری هستند.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی افزود: اقدامات انجام گرفته برای بیماران اعزام شده به مرکز شهید بهشتی، پس از ویزیت در اورژانس این مرکز بلافاصله سی تی اسکن، سونوگرافی و ویزیت ارتوپد، جراح عمومی، متخصص مغز و اعصاب بوده است.

نامداری عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی از مجروحین منتقل شده مورد نظر هستند که پس از بهبود اولیه با نظر پزشک جراحی شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مجروحان منتقل شده به بیمارستان شهید بهشتی قم وضعیت وخیمی ندارند و بیماری نیز در بخش ICU بستری نشده است.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 26 نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان نکویی قم منتقل شدند، از این تعداد 16 نفر در بخش های ارتوپدی مردان و زنان، جراحی زنان و مردان و اعصاب مردان بستری هستند و پنج نفر نیز ترخیص شدند و پنج مورد از این مصدومان نیز در اورژانس بیمارستان نکوئی تحت نظر هستند.

نامداری ادامه داد: عمده مجروحان انتقالی به این مرکز دچار پارگی دست و پا و صورت هستند که در لحظات اولیه انتقال به بیمارستان و پس از ویزیت در اورژانس اقدامات سونو گرافی سی تی اسکن، برای آنها انجام می‌گیرد و جراح ارتوپد و مغز اعصاب آنها را ویزیت می‌کند.

وی اذعان داشت: تمام مجروحان منتقل شده به این مرکز در اورژانس در اتاق عمل سرپایی اقدامات لازم برای آنها انجام می‌شود و یک مورد نیز که نیاز به جراحی اورژانسی داشته است در اتاق عمل جنرال مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد و خوشبختانه حال هیچ یک از بیماران بستری شده در مرکز نکویی نیز وخیم نیست.

مسئول روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: پنج مجروح این حادثه نیز که به بیمارستان علی ابن ابیطالب قم منتقل شدند دچار پارگی طحال، ترومای سر و شکم و شکستگی دست و پا هستند که پس از انتقال به این بیمارستان ویزیت شده و اقدامات سونوگرافی و سی تی اسکن برای آنها صورت گرفته است.

نامداری با بیان اینکه یک بیمار که دچار پارگی طحال بود بلافاصله جراحی شده در حال حاضر در آی سی یو بستری است افزود: یک بیمار در جراحی زنان بستری است و بیمار دیگر نیز پس از ویزیت ارتوپد برای جراحی تحت نظر هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو مجروح اعزامی به این مرکز نیز در حال حاضر ترخیص و حال هیچ یک از بیماران بستری شده در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) نیز وخیم نیست.

براساس اطلاعات اعلام شده از سوی مدیریت بحران استان قم بر اثر وقوع این حادثه مرگبار 43 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

۱۳۹۲/۶/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...