نسخه چاپی

خاطره خاتمی از عسگراولادی درباره‌سران‌فتنه

امام جمعه موقت تهران گفت: من و آقای عسگراولادی در نهایت یك حرف را می‌زنیم كه معركه‌گردان، آمریكا است و سران فتنه آنها هستند اما معتقدم در داخل كسانی كه این معركه را گرم كردند موسوی و كروبی بودند.

به گزارش نما به نقل از حوزه احزاب خبرگزاری فارس آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران پس از عیادت از حبیب الله عسگراولادی اظهارداشت: بزرگانی مانند آقای عسگراولادی تاریخ و شناسنامه انقلاب هستند و پیش از انقلاب از چهره‌های استوار، ثابت، خستگی‌ناپذیر و شجاع بودند که طعم زندان و زندان تبعید را چشیده بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه درباره آقای عسگراولادی در قبل از انقلاب مهم است اینکه این ایشان و همرزمانشان، رزمنده دو عرصه مبارزه با طاغوت و التقاط بودند، جمع این دو در آن زمان نیاز به بصیرت ویژه دارد و ایشان از این بصیرت ویژه برخوردارند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب نیز آقای عسگراولادی به عنوان سرباز خستگی ناپذیر به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کردند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: وی هر زمان برای تداوم انقلاب احساس وظیفه کردند در صحنه بوده و اگر مسئولیتی بر دوش ایشان قرار داده می‌شد آن را پذیرفتند، شهادت می‌دهم که گام‌های این عزیز در تداوم انقلاب بوده و تا الان ولایتمدار بوده‌ و انشاء‌الله تا آخر عمرشان ولایتمدار خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خاطره‌ای از آقای عسگراولادی افزود: خاطره شیرین من خاطره گفت‌و‌گوی مکتوب با ایشان بوده است، من در مورد آقایان موسوی و کروبی معتقد بودم و هستم که تا الان نیز اینها را سران فتنه در داخل هستند و کیست که نداند معرکه گردان و صحنه گردان آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

وی ادامه داد: من و آقای عسگراولادی در نهایت یک حرف را می‌زنیم که ایشان می‌گویند معرکه‌گردان آمریکا است و سران فتنه آنها هستند و من هم همین را می‌گویم اما معتقدم در داخل کسانی که این معرکه را گرم کردند اینها بودند و بعید می‌دانم آقای عسگراولادی نیز این اعتقاد را نداشته باشند.

وی افزود:‌ در هر حال بسیار مودبانه و متین برای من نامه نوشتند و توضیح دادند و من نیز در نامه‌ای که در آن زمان رسانه‌ای نیز کردم گفتم که آقای عسگراولادی الگوی برخورد منطقی با سلیقه‌های مختلف را انجام داد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: ایشان بزرگی هستند که عمری در عالم سیاست بوده و این سلیقه بنده را قبول نداشتند، بنده به عنوان طلبه‌ای که در این وادی فکر کرده و سند آورده و مطالبم را بیان کردم اما آنچه برای من مهم بود ادب و متانت ایشان و آن نحوه برخورد اسلامی و دینی بود که در فضای برخورد منطقی دوستانه و صمیمی است که مباحث سیاسی شکل واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: صمیمانه از خداوند متعال شفای این بزرگ مرد را می‌خواهم.

همچنین گفتنی است محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز با حضور در بیمارستان از حبیب الله عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری عیادت کرد و در جریان مراحل درمان و مداوای وی قرار گرفت و برای این یار دیرین امام(ره) و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آرزوی سلامتی کرد.

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...