نسخه چاپی

موضوعات مورد بحث ایران و 5+1

عکس خبري -موضوعات مورد بحث ايران و 5+1

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران همواره در مذاكره با گروه 1+5 بحث هسته ای را یك حلقه از حلقه های متعدد زنجیره گفتگو با این كشورها می داند، گفت: مسائل مهمی مانند بخش انرژی، بحران های منطقه ای، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر از مسائل مهم جهانی است كه ایران در كنار سایر كشورها آمادگی مذاكره را دارد، البته در مسئله هسته ای نیز به دلیل شفافیت مواضع ایران هرگاه نیاز به تبیین بیشتر باشد از سوی ایران این امر صورت می گیرد.

به گزارش نما، علاالدین بروجردی در گفتگو با مهر، با اشاره به مذاکرات امروز ایران و 1+5 گفت: معتقدم این که دکتر سعید جلیلی اعلام کرده ایران نکات ابتکاری جدیدی دارد، رویکرد مثبت و روبه جلو در مذاکرات به حساب می آید.

وی افزود: تمامی فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز و در چارچوب مقررات آژانس و عهدنامه ان پی تی صورت گرفته و بارها نیز عدم تخلف ایران از مقررات آژانس توسط بازرسان این نهاد بین المللی اعلام شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علی رغم این موضوع با توجه به سیاستهای غیر قابل قبول آمریکا آنها در تلاش بودند ایران را از حق خودش بر مبنای ان پی تی محروم کنند، اما به صورت طبیعی ملت انقلابی ایران به هیچ وجه زیر بار چنین درخواست های غیرقانونی نرفته و در آینده هم نخواهد رفت.

بروجردی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از حقوق هسته ای خود به صورت جدی دفاع می کند و در عین حال اصل مذاکره را به عنوان یک مبنا برای تفاهم قبول دارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در مذاکره با گروه 1+5 بحث هسته ای را یک حلقه از حلقه های متعدد زنجیره گفتگو با این کشورها می داند، گفت: مسائل مهمی مانند بخش انرژی، بحران های منطقه ای، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر از مسائل مهم جهانی است که ایران در کنار سایر کشورها آمادگی مذاکره را دارد، البته در مسئله هسته ای نیز به دلیل شفافیت مواضع ایران هرگاه نیاز به تبیین بیشتر باشد از سوی ایران این امر صورت می گیرد.

۱۳۹۱/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...