نسخه چاپی

حمله به مسجدالاقصی و آواره شدن دانش آموزان فلسطینی

عکس خبري - حمله به مسجدالاقصي و آواره شدن دانش آموزان فلسطيني

ده ها شهرك نشین صهیونیست، صبح امروز سه شنبه تحت حراست شدید نظامیان رژیم صهیونیستی و در میان اعتراض گسترده ساكنان قدس و نمازگزاران فلسطینی، به محوطه مسجدالاقصی وارد شدند. در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، كودكان فلسطینیِ امیدی به بازگشت به مدرسه ندارند.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، گروهک های تندرو صهیونیست، از مدت ها پیش، با انتشار فراخوان هایی، خواهان یورش گسترده صهیونیست ها به مسجدالاقصی شده بودند.

از سوی دیگر، ساکنان شهرک نشین رژیم صهیونیستی ادعا می کنند مدارس فلسطینی ها، غیرقانونی ساخته شده است و باید تخریب شود.

روز چهارشنبه گذشته نیز پس از یورش گسترده و جمعی صهیونیست های افراطی به صحن های مسجد مبارک الاقصی، درگیری های شدیدی میان نمازگزاران فلسطینی و شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست و بر اثر آن، ده ها فلسطینی، زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی، همواره پوشش لازم را برای گروه های تندروی صهیونیستی جهت هتک حرمت قبله نخست مسلمانان به وجود می آورند.

همزمان با این جنایت ها و خشونت های صهیونیست ها علیه فلسطینیان، خبر می رسد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در بسیاری از کشورهای جهان، کودکان فلسطینیِ ساکنِ روستایی واقع در کرانه باختری، به ادامه تحصیل در مدرسه های مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی امیدی ندارند.

کودکان باانگیزه فلسطینی که با لباس های تمیز خود در کلاس های پرگرد و خاک شرکت کرده اند، می دانند که مدرسه شان به زودی با بلدوزرهای متعلق به رژیم صهیونیستی تخریب می شود.

این در حالی است که این مدرسه، با حمایت بسیاری از نهادهای بین المللی، و «کاملا قانونی» ساخته شده و اداره می شود.

یک دختربچه فلسطینی گفت: من مدرسه رو دوست دارم، چون توی مدرسه می تونم چیزهای زیادی یاد بگیرم و در آینده دندونپزشک بشم.

یک پسربچه فلسطینی گفت: من می خوام دکتر بشم؛ اما دیگه مدرسه ای نداریم که بتونم درس بخونم!

باسم عریقات ، مدیر آموزش منطقه ای گفت: برخی ساکنان شهرک های صهیونیست نشین ادعا کرده اند که ما آنها را اذیت می کنیم؛ در حالی که حقیقت عکس این ادعاست!

۱۳۹۲/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...