نسخه چاپی

محمدحسن قدیری‌:آمریكا به دنبال عقب نشینی آبرومندانه است

سفیر سابق ایران در مكزیك گفت: پیشنهاد روسیه درخصوص تسلیحات سوریه فرصتی به اوباما داد تا آبرومندانه از مواضع خود و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌اش عقب نشینی كند.

به گزارش نما، محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسایل بین الملل و سفیر سابق ایران در مکزیک به عقب‌نشینی آمریکا از مواضع جنگ‌طلبانه‌اش علیه سوریه اشاره کرد و اظهارداشت: اوباما در یک مخمصه بزرگ قرار گرفته بود و متوجه شد تهدید او علیه سوریه اگر اجرایی شود آتشی در خاورمیانه روشن می‌کند که منافع آمریکا را در کل جهان اسلام به خطر خواهد انداخت.

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح‌کرد: همچنین منافع اسرائیل که شیشه عمر نفوذ غرب در جهان اسلام به شمار می‌رود در معرض حملات گسترده هم سوریه و هم نیروهای مقاومت قرار خواهد گرفت و این چیزی است که هم‌پیمانان آمریکا متوجه آن شدند از این رو کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه خود را کنار کشیدند.

وی اضافه‌کرد: قطعاً دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خود استفاده نکرده است، افزود: سلاح‌های سوریه برای برای مقابله با رژیم صهیونیستی هستند چراکه این رژیم به هیچ‌کدام از پیمان‌ها مثل NPT و منع سلاح‌های شیمیایی نپیوسته و برای چنین روزی آنها را ذخیره کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در چنین مقطعی از زمان، دولت روسیه با طرح پیشنهاد نظارت بین‌المللی بر سلاح‌ها و انبارهای سلاح‌های شیمیایی سوریه، فرصتی به اوباما داد تا آبرومندانه از مواضع خود و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌اش عقب نشینی کند.

وی تأکید کرد: البته اسنادی که روسیه در اختیار مجامع بین‌المللی قرار داده و نیز بررسی کارشناسان شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، نشان داد تصاویری که مربوط به قربانیان سلاح‌های شیمیایی بوده بازسازی شده و جعلی است.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: در حقیقت پیشنهاد روسیه که مورد پذیرش دولت سوریه و مورد حمایت ایران قرار گرفت ایجاد یک زمینه برد-برد برای سوریه بود در حالی که شکستی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

۱۳۹۲/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...