نسخه چاپی

ورود جدی دولت به بررسی صفحات فیس‌بوك وزرا و معاونان با افشای هویت ضدانقلاب فرد ایجادكننده صفحه فیس‌بوك سخنگوی وزارت خارجه

عکس خبري -ورود جدي دولت به بررسي صفحات فيس‌بوک وزرا و معاونان با افشاي هويت ضدانقلاب فرد ايجادکننده صفحه فيس‌بوک سخنگوي وزارت خارجه

صفحه سخنگوی وزارت امور خارجه در فیس‌بوك را یك ضد نظام جمهوری اسلامی طراحی كرده است و افخم اعلام كرده كه صفحه‌ای در فیس‌بوك ندارد.

به گزارش نما، حضور دولتمردان ایران در فیس‌بوک مسئله‌ای است که این روزها تیترها، تحلیل‌ها، گزارش‌ها و حتی نشست خبری دادستان کل کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. پست‌های محمدجواد ظریف و گفت‌وگوهای وی در فیس‌بوک، پست‌های معاون اول تا سوال‌های حسام‌الدین آشنا از مخاطبین صفحه اجتماعی خود، همه و همه باعث شده است که این پدیده فیلتر شده در ایران، نقل تمامی محافل شود.

انتصاب مرضیه افخم به عنوان سخنگوی وزارت خارجه، باعث شد که پای این عضو زن دولت نیز به فضای مجازی باز شود و به سرعت مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گیرد. روز گذشته در صفحه فیس‌بوک منتسب به سخنگوی وزارت خارجه پستی گذاشته شد که در آن اعلام شده بود که افخم از طریق ایمیل «foreignministryofiran@gmail.com» با مخاطبان خود به گفت‌وگو خواهد داشت.

اختصاص دادن ایمیلی از سرویس گوگل مورد انتقاد اخبار بیست و سی قرار گرفت و این اخبار به افخم هشدار داد که ممکن است، محتویات این ایمیل با توجه به ناامن بودن آن، مورد سرقت دستگاه‌های جاسوسی جهان قرار گیرد.

در این پست که شامل 8 بند بود همچنین آمده بود: «خوشحالم از اینکه باز هم فرصتی دست داد تا در خدمت شما باشم. بعلت مشغله شدید کاری، چند روزی را از این صفحه به دور بودم که گویا در همین چند روز اتفاقات زیادی در دنیای مجازی رخ داده است. به چند نکته خلاصه وار اشاره می کنم:
یک- متاسفانه مجبور شدم بر خلاف عهدی که با شما بسته بودم تعداد زیادی از نظرات و کامنتها را حذف نمایم چرا که دربردارنده معانی و مضامین توهین آمیز و تخریبگرانه ای بودند.
دو- عده ای با اقدامات شیطنت آمیز خود سعی کرده بودند این صفحه را جعلی دانسته و یا به خود منتسب نمایند که صحت این ادعاها قویا تکذیب می شود. در عین حال لازم می دانم توضیح دهم که دیگر صفحات فیسبوک تایید نشده منسوب به هیات دولت از جمله صفحه مربوط به ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی و همچنین صفحه مربوط به سرکار خانم دکتر الهام امین زاده جعلی و ساختگی هستند.
سه- برخی از دوستان سعی نموده بودند این حقیر را به دلیل استفاده از تمثال مبارک مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مورد سرزنش قرار دهند که درک و فهم منطق آنها برایم بسیار دشوار و پیچیده بود.
چهار- برخی از کاربرد جیمیل برای مکاتبات ابراز نگرانی کرده بودند که مایلم به عرض برسانم که با استفاده از یک روش دو مرحله ای (تایید و راستی آزمایی توسط پیام کوتاه به تلفن همراه) می توان جیمیل امنی داشت. بنابراین نشانی ای میل شخصی اینجانب کماکان به قوت خود باقی است:
foreignministryofiran@gmail.com
پنج- به تازگی شروع به خواندن ایمیلهای ارسالی شما نموده و توانستم به برخی از آنها پاسخهای کوتاهی بدهم.
شش- علیرغم سنگ اندازیهایی که توسط برخی از دوستان افراطی نسبت به رویکرد مردم محورانه دولت تدبیر و امید در استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی وجود دارد این دولت در استمرار این رویکرد و روش مصمم بوده و حتی در صدد برخواهد آمد تا با تدوین و تهیه سازوکارهای حقوقی، امکان استفاده قانونی از این رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای عموم مردم شریف ایران نیز مقدور و میسر گردد.
هفت- از ابتدای این راه دولت "تدبیر و امید" بر مشی اعتدال و میانه روی تاکید فراوانی داشته است و از همه دوستان و هموطنان عزیزم تقاضای عاجزانه دارم تا از مسیر اعتدال خارج نشوند. دولت در تصمیم خود برای استفاده از پتانسیل و ظرفیت تمام ایرانیان داخل و خارج مصمم است و اقدامات مبتنی بر افراط و تفریط صرفا می تواند این حرکت دارای پشتوانه و حمایت مردمی را مقداری کند نماید. همچنان منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما هستم چرا که بطور مرتب و در قالب گزارش هفتگی، خلاصه و چکیده ای از این نظرات و انتقادات و پیشنهادات دریافت شده را در دیدار با مقام عالی وزارت مطرح خواهم کرد.
هشت- از روزهای آینده فعالیت بیشتری در این صفحه خواهم داشت و از اینکه نظرات و انتقادات سازنده خود را با این خدمتگذار! خود (بعلت اشکال تایپی این عبارت که در نوشته قبلی داشتم مورد مواخذه بسیاری از دوستان قرار گرفتم ولی از آنجایی که پستهایی که در این صفحه گذاشته می شوند قابل اصلاح نیستند نتوانستم عبارت خدمتگزار را تصحیح نمایم!) در میان می گذارید نهایت سپاس و قدردانی را دارم.
خدمتگذار شما مرضیه افخم»

گذاشتن این پست و تکذیب نکردن افخم باعث شد، که دیگر همه مطمئن شوند که این صفحه متعلق به سخنگوی وزارت خارجه است. ساعتی بعد از پیام مرضیه افخم، مخاطبان این صفحه شاهد پست‌های غیرمتعارف بودند و بسیاری گمان کردند که این صفحه هک شده است.

در همین ارتباط خبرگزاری ایسنا گفت‌وگویی را با سخنگوی وزیر خارجه انجام داده بود که در این گفت‌وگو افخم اعلام کرد که هیچ صفحه‌ای در فیس‌بوک ندارد. وی در این مورد گفته است: «من صفحه‌ای ندارم و متعاقب ایجاد این صفحه، پیگیر اقدامات حقوقی برای بستن صفحه فیس‌بوکی که به نام من ایجاد شده است، هستم».

بعد از این تکذیبیه، صفحه منتسب به سخنگوی وزارت خارجه درگیر تغییرات اساسی شد و فردی که خود را امیر فرشاد ابراهیمی معرفی کرده است، مدعی شد که این صفحه را وی راه‌اندازی کرده و به زودی محتویات ایمیل ساخته شده را نیز منتشر خواهد کرد. در بخشی از پیام وی آمده است: «هر کسی که فکر می‌کند دار و دسته و قماش‌هایی از آن مثل اصلاح‌طلبان برای مردم آزادی خواهد آورد سخت در اشتباه است. ایمیل‌های خیلی ساده‌لوحانه و احمقانه‌ای در foreignministryofiran@gmail.com دریافت کردم که به‌زودی آنها را منتشر خواهم کرد. بگذارید خیال شما را راحت کنم. من امیرفرشاد ابراهیمی انصار حزب اللهی سابق و مبارز نستوه فعلی راه آزادی و دموکراسی هستم که تمام انرژی خود را برای براندازی این رژیم ضد مردمی و ناکارامد گذاشته‌ام ولی شما ملت بی‌بصیرت و ساده لوح من را همراهی نمی‌کنید و این رژیم همچنان سرجای خودش است».

بعد از این اتفاق باید منتظر نشست و دید واکنش سخنگوی وزارت خارجه و مقام‌های امنیتی به این اتفاق چیست و بعد از این دیگر دولتمردان با صفحات خود چگونه برخورد خواهند کرد. چه آنکه طی چند روز گذشته صفحات متعددی به نام وزرا و معاونان دولت و حتی رییس‌جمهور در فیس‌بوک و توئیتر ایجاد شده است که به تناوب از سوی این افراد مورد تکذیب قرار گرفته است.

در همین ارتباط وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: کمیته‌ای در ریاست جمهوری در ارتباط با حضور اعضای هیئت دولت در فیس‌بوک تشکیل شده است.

واعظی صفحه مربوط به فیس‌بوک منتسب به خود را نیز تکذیب کرد و گفت: صفحه ایجاد شده در فیس‌بوک به نام بنده درست نیست و الهام امین‌زاده مشاور حقوقی رئیس‌جمهور نیز در تماس با بنده ایجاد صفحه فیس‌بوک خود را تکذیب کرده است.




۱۳۹۲/۶/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...