نسخه چاپی

عقب نشینی آشكار معارضان سوری از جنگ

رئیس شورای هماهنگی معارضان سوری اعلام كرد كه باراك اوباما به سوی جنگ علیه سوریه پیش رفت اما نمی دانست كه چگونه باید از تصمیمی كه گرفته است، بازگردد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از شبکه المیادین نوشت: "هیثم المناع"، رئیس شورای هماهنگی مخالفان سوریه اعلام کرد که باراک اوباما به سمت جنگ رفت بدون اینکه بداند چگونه باید از تصمیم خود برای حمله آمریکا به سوریه منصرف شود.

این مخالف سوری افزود: ما متوجه شدیم که برای خروج اوباما از پرتگاهی که در آن افتاده است باید راهی را پیدا کنیم و از همین روی پیشنهاد کردیم که تا تشکیل دولت انتقالی، سلاح های شیمیایی سوریه تحت نظارت روسیه قرار بگیرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنانی زنده از کنگره آمریکا خواست تا رای‌گیری درباره حمله به سوریه را به عقب بیاندازد تا به راه‌حل دیپلماتیک روسیه در این باره پرداخته شود.

با این حال او تاکید کرد که اگر راه‌حل دیپلماتیک به نتیجه نرسد، آمریکا به اقدام نظامی متوسل می‌شود.

اوباما در این نطق تلویزیونی تاکید کرد که حکومت سوریه باید درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی پاسخگو باشد.

باراک اوباما ادعا کرد "هنوز خیلی زود است" که درباره اثربخش‌بودن پیشنهاد روسیه برای خلع سلاح شیمیایی سوریه قضاوت کرد.

او مدعی شد به حمایت متحدان بین‌المللی‌اش امیدوار است و دستور داده که نیروهای نظامی آمریکا برای حمله به سوریه آماده بمانند تا حکومت بشار اسد را زیر فشار نگه دارند.

اوباما در ادامه ادعاهای خود تاکید کرد: "ما نمی‌خواهیم یک دیکتاتور را ساقط کنیم و قرار نیست سوریه شبیه عراق یا لیبی و حتی کوزوو شود."

باراک اوباما مدعی شد: یک حمله محدود هم موثر است و باعث می‌شود "هر دیکتاتوری قبل از آن که از سلاح‌های کشتارجمعی استفاده کند، به عواقبش فکر کند."

او گفت در مقابل درخواست‌ها برای مداخله در سوریه مقاومت کرده "چون ما نمی‌توانیم با دخالت نظامی، به جنگ داخلی کسانی دیگر فیصله بدهیم."

اوباما گفت "آمریکا پلیس جهان نیست" ولی اگر استفاده از تسلیحات شیمیایی مجازات نشود، امنیت ملی آمریکا در معرض خطر قرار می‌گیرد.

۱۳۹۲/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...